tisdag 28 september 2010

Bra och anus

Det är min summering av denna dag. Bra och anus. Kort och koncist.

Vad har då varit bra?
Först och främst fyller min ÄLSKADE pappa år idag.
Det är en pappa som är den mest fantastiska på alla sätt och vis. Han är alltid glad, det sitter aldrig fast utan han slår hellre knut på sig själv eller delar på sig med en kniv för att hjälpa när någon kallar. Han är lagom knasig och tokig och skäms inte för sig själv. Jag har alltid varit stolt över min pappa. Kommer ihåg när han kom där i sin buss, så stilig i sin kostym. Då växte mitt hjärta och jag tänkte "Jajamän det DÄR är MIN PAPPA det!" :)

Han är pappan som säger saker som : " Hon blev lång som en fiollåda i ansiktet." Vilket innebär att människan i fråga blev förvånad. Han är pappan som tror att Bon Jovi egentligen heter Bonnjävel och att de är ett gäng kannibaler som slår ihjäl varann med yxa. Han är pappan som, trots en utförlig instruktionsritning av mig, ändå inte kan få iväg ett sms men i samma sekund undrar varför han inte har en telefon med MMS-funktion :) Han är pappan över alla pappor och den dag han försvinner kommer jag att gå sönder av sorg. Önskar bara att han kunde känna exakt HUR MYCKET han betyder för mig men även för en hel del andra människor som korsat hans väg.

Vidare under dagen:
Pannan är lagad av världens bästa rörkrökare, Sören från Stöde. Jag blir nästan tårögd av lycka när man får ta del av sådana människor. Sådana som bara fixar, inga problem jag kommer, och aldrig aldrig JÄVLAS! All heder till Sören, och kom det namnet ihåg kära vänner!! Ifall ni behöver en rörmokare.

Det var detta som var BRA idag.

Vad var då ANUS?
Jo. Jag råkade peta in mitt finger i min salsalärares öga ikväll! Hur det gick till? Ja inte fan vet jag men vi dansade och han är ju rätt duktig på att röra sig. Vips hade han dragit till i min hand och PLOPP så satt min nagel rakt i hans öga. Nej den satt inte FAST men det kändes som att det var den som tog i. Sen torkade och torkade han ögat och fick till slut skölja med vatten. Men faaan va skoj! NOT! Får väl skämmas ur mig MINA ögon på tisdag. Han kanske vägrar dansa mer med mig, det vore ju snyggt! Haha!

Imorgon är det mer jobb och mer träning. Over and out scream and shout!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar