måndag 13 september 2010

Heaven and hell med makrill

Nu ska jag berätta en historia som för vissa kanske verkar osann men för mig är det en helt vanlig dag.
När jag kom hem från fjällresan slängde jag ut alla kläder som luktade grillkorvsrök på hallgolvet. Strax efter det kom Izzy inskuttandes med en råtta. Naturligtvis levde den och när den kvicknat till körde den riktig rally över golven. Jag försökte mota den mot dörren med hjälp av en sop. Då rantade den rätt in i min klädhög och FASTNADE med NOSEN, tänderna och halva huvudet i en av mina avklippta vantar. MEN VAFAN!??!?!

Fick ut vanten och råttan hängde med ut genom dörren. Efter lite skakande och ruskande så trillade den ut.
So far so good.

Tog hela klädhögen och slängde in den i tvättmaskinen för det kändes inte så mysigt att en råtta hade sprungit runt där.

När jag hängde tvätten märkte jag något mystiskt. Alla kläder var täckta av vad som såg ut som en massa små små fina sågspån. Hmmm? Hade mina strumpor klivit ned i och dragit med sig en hel sågspånsfabrik?
No no. Vad jag SER när jag tagit ut alla kläder är en liten silverburk i tvättmaskin. EN MAKRILLBURK!! Som varit OÖPPNAD men INTE LÄNGRE!!!!!
Helt sonika har jag lyckats fått med burkjävlen tillsammans med kläderna!!!!

Så nu har jag kört tvättmaskinen två gånger tom och en gång med samma kläder och jag tycker fortfarande att de luktar!!
Får väl se vart detta slutar. Till råga på allt så läcker det ur ett filter på maskin så jag mitt nöt skulle försöka laga vilket istället resulterade att det sprutade en stråle rakt i fejset mitt. Schysst!

På återseende!

2 kommentarer:

  1. *asg* hur fan lyckas du bruden. HAHA
    Hoppas verkligen att det löser sig fö dig med kläderna och med tvättmaksinen. Pöss

    SvaraRadera
  2. Jag skrattar ihjäl mig åt detta inlägget :D
    Kan vara för att jag känner igen mig själv i dina tokigheter :P

    Ha det bäst bruden!
    / Kram Gilla

    SvaraRadera