fredag 10 september 2010

Hemma igen efter att ha nosat på Norges gränser


Så hann jag bara hem från Stockholm och vända. Nu var näsan styrd mot Norges gränser och lite fjälliv.
Jag, Anna-Karin och hennes hund Ino drog iväg sent på tisdagskvällen och kom fram till Fjällnäs vid ett på natten. Sprang runt med pannlampa för att få igång vatten, värme och el. Efter lite te och en jävla massa varma kläder var vi redo för John Blund.
Måste ha blivit varmt under natten för mössan åkte tydligen av någon gång under mina drömmar :)


Onsdagen bjöd på ett fabulöst vackert väder!
Vi packade ryggsäckarna, drog på oss stövlarna and off we went! Jag undrar hur asfaltsslickarna i 08-land egentligen får till sin eufori för bättre än det här har jag svårt att tänka mig!
Solen strålade från en isblå himmel, det blåste lite lagom ljumt, kaffet smakade underbart och utsikten var svår att slita blicken ifrån.
ME HAPPY!!


Hemvägen blev ett smärre misslyckande dock. Gick lite fel och fick gå en rejäl omväg som innefattade mycket utför (vilket var skönt) men då fick vi igen det lite senare då vi var tvungna att gå UPPFÖR lika mycket på slutet. INGET att rekommendera när man redan vandrat sju timmar!

Nu är jag hemma igen. Har handlat och väntar på finbesök från Stockholm. Tror jag ska ta och baka en sockerkaka medans jag väntar. Eller något annat gott?

JAA! Ni undrar förstås hur det gick på salsan?
WONDERFUL!!!! Det var SVIIINKUL! Ska nog få till de dör höftrullningarna så Shakira blir grön av avund och anmäler sig till en kurs hon med!

För övrigt har jag en mysig helg att se fram emot innan en ny vecka stundar.
Ny vecka, nya gymrutiner, nya övningar, fler dagar....here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar