onsdag 15 augusti 2012

För kyld

Nej jag ska lägga ned det här med särskrivning nu, i alla fall för stunden, det tog så sjukt lång tid att anstränga mig till att verkligen FÖRSÖKA misshandla det svenska språket! Något som annars verkar komma alldeles naturligt för de flesta...

Så idag är jag förkyld. Rätt och slätt. Jävligt trist då jag trots allt går en utbildning där det är många fysiska moment, men det är bara att bita ihop.

Jag tror jag vill dissa en grej, och det är min ryggsäck med detta fancy märke Haglöfs! Man kan ju tro att en väska bärandes detta namn, borde vara väl genomtänkt på alla sätt och vis, från hållbarhet, funktion och användningsområde. För att leva upp till namnet menar jag. Hur vore det om Carl Philips Sofia fortfarande rantade runt som nakenmodell i pressen? Tänkte väl det!

Nu är det tyvärr inte riktigt så. Eller så är det bara jag som gnäller som vanligt, mina hung-ups kan vara något av de mest banala. men det skiter man väl i! Så att säga.

Anyway, back to my bag.
Om vi börjar med att packa den. En hård och motsträvig yta möter mig genast. Det är som om den absolut inte vill fylla sitt syfte, att förvara saker för förflyttning. Lite som att vara född i fel kropp. Min väska kanske tycker att den är en Audi Q7 eller nåt annat stort. En sån bil skulle inte behöva jobba för att svälja en matlåda, träningskläder eller skolböcker. Måste ju vara fruktansvärt om det är så!

Jag drar i alla fall ned dragkedjan för att börja packa. Om jag inte har saker som tar plats, utan sådant som kan tryckas in lite hur som helst, går det lite bättre. Men har jag något som är större än en barnskokartong är det lögn i helvete att få in nåt! Om jag inte vill chansa och gå med dragkedjan öppen. Men det kan jag ju inte, eftersom allt som inte hålls inom lås och bom i den väskan, rymmer. Dragkedjan sitter nämligen LÄNGS SIDAN på hela jävla väskan, perfekt placerad så att man får packa, försöka ha den upprätt samtidigt som jag ska dra igen dragkedjan, väskan välter naturligtvis och grejerna jag just har packat ramlar såklart UT IGEN!!! GHAAAAAAA!!!!

Försöker igen. Ställer den i ett hörn så att den inte ska kunna tippa. Lite kruxigare att pilla med dragkedjan men hey, får jag igen skiten är jag nöjd!
Tar mig iväg för att fullfölja min dag. Kommer på att jag behöver något som jag stoppat i den lilla, fiffiga fickan på toppen av väskan. Jag gräver och gräver för nån jävel har kommit på att göra fickan, till synes väldigt smal, men INUTI är den fanimej lika DJUP som en valmage!!!! SVINBRA TÄNKT när man ändå inte får PLATS med något mer eftersom man kämpat som ett DJUR för att få ihop skiten och den redan INNAN var för liten!!!

När jag åker tunnelbana får jag knipa ihop den mellan benen så att andra ska få plats med sina ben och fötter. Den är ju naturligtvis helt fel byggd anatomiskt också, om man nu kan säga så om en väska. Hur jag än packar så vill den bara ligga ned. Eller är den bara vardagslat? Precis som jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar