torsdag 2 augusti 2012

I think bad thoughts!

Och då menar jag inte i den bemärkelse som Mr Danko Jones sjunger om. Tyvärr.
Nej mina tankar är mer åt det destruktiva hållet. Fattar inte var de kommer ifrån heller, eller vad som utlöser dem, men de har fan inga problem att hitta adressen hur många gånger jag än flyttar! Intensiva rackare yes indeed.

Jag har blivit mycket bättre på att hantera dem dock. Är grymt tacksam över det senaste året, för jag har fått lära mig att själv torka mitt eget snor när jag ramlat och grinat över ett blödande knä. Jag har helt på egen hand tvättat bort smutsen på fönstren så att jag lättare har kunnat se ut för att få perspektiv på sådant jag tänkt men ändå insett att det kanske inte riktigt stämmer. Jag har valt svåra vägar och inte varit rädd för tistlarna som stuckit mig under tiden. Jag har varit liten och rädd men givit mig själv en örfil innan jag hunnit börja hyperventilera. Jag har gjort en massa saker som gjort mig livrädd, men jag har gjort dem ändå. Alldeles själv.

Så jag har lärt mig en hel del, och ändå kommer de där stunderna. But hey, I'm only human! Tycker att det är fan så mycket bättre att jag känner, tycker och visar det än att göra som vissa, inte visa ett skit utan hålla allt inom sig. Känns som att de är döda då, kontakten med sig själva är kapade och bortslängda dit ingen någonsin kommer hitta. Hur ska de då kunna ha kontakt med ANDRA undrar då jag?!

Så just nu tänker jag bad thoughts, men jag är okej med det. Jag blir bättre och bättre på att göra en Ceasar Milan, "snap out of it". Som han gör med hundarnas sinnen gör jag med mitt eget, byter riktning helt enkelt. Flyttar fokus och lär mina tankar att tänka andra tankar. Bättre tankar.

Så imorgon tänker jag bättre tankar, jag lovar! Jag har i alla fall haft en ruskigt bra dag på skolan. Ännu en, för det är fan svårt att ha en dålig dag där!
Önskar det kunde vara samma lattjo lajbans varje dag!!

2 kommentarer:

  1. Ibland behöver man de dåliga tankarna och de dåliga dagarna för att bättre uppskatta de bra. Bara de kommer sällan, med långa mellanrum och inte blir så destruktiva att man inte tar sig ut dem. Själv är jag expert på att måla fan på väggen och överanalysera. Funderar på att starta en stödgrupp. Hej, jag heter Erika....

    Du är grym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller upp mina händer och sjunger "You are not alone" samtidigt som jag skriver på anmälan till din grupp...PÅ LIVSTID!! :D

      Radera