torsdag 16 augusti 2012

Snor snor...

...full av övermod och ack så stor!
Hur ska jag bli av med dig?
När ska jag känna smaken av min leverpastej?
Stora frågor som trängs inuti skallen.
Glömmer snorpapperet innan jag ens lämnat hallen.
Näsan läcker över hela tunnelbanan.
Torkar av mig på sätet, japp jag har fått den fula ovanan!
Vad fan skulle ni själva göra?
Nevermind, era protester kan jag ändå inte höra.
För huvet är fullt av var.
Idag är jag långt ifrån underbar!
Ena trumhinnan buktar ut, den andra ack så slapp.
Tur jag inte är bebis, jag skulle kvävas av min egen napp.
Stretar på med munnen öppen när jag tuggar
Mitt blodomlopp är fullt av baciller och buggar
Länge se'n jag tog en redig kopp med min njure
Kanske han blev sur när jag hade namnceremoni och döpte honom till Sture?
Skitsamma, han gör ju ändå inte sitt jobb
Träffade en schysst kolesteroldonna och blev en snobb
Tror jag får lösa det här på egen hand
Innan de går och knyter hymnens band
Så nu jobbar jag ensam för mitt levebröd
Sätt er tillrätta, spänn fast er mot ert nackstöd
Bacillen ska hittas, hotas och dö
Det bor en ultimate fighter i denna unga mö!

2 kommentarer:

  1. Bra form du har som vanligt fin filur ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du har masat dig hit och uppdaterat dig nu alltså, bra jobbat, ordning i klassen :) och tack, det värmer, speciellt efter vår kroppsmätning idag :D

      Radera