söndag 18 april 2010

I de djupaste av grottor

Japp där har vi varit idag min älskling och jag.
Först listade vi klart runt golvet och sedan var det bara att kavla upp ärmarna (hade gärna kavlat upp ARMARNA så jag sluppit ta i skiten) och ge sig in i de djupaste och skitigaste av alla fängelsehålor: OUR HOUSE! FY BUBBLAN vilken allergiattack vi fick bara av att lyfta på mattorna som legat som skydd för golvet i hallen!! Det var som att kliva in i på ett snickeri där de slipar saker hela dagarna. Kliade i halsen och höll på, inte en DAG för sent alltså!
Nu är det mesta som inte borde vara inne, ute, och de flesta kvalstren har krupit in i sina egna arslen och dött. Hoppas jag!

Men det börjar bli skaplig ordning här nu. Kom får ni se! Jag har inga bilder att lägga ut än, tycker det känns meningslöst innan vi hittat ett köksbord, fått upp gardiner, in med lite mattor och blommor, ja gemytligt och beboeligt med andra ord.

Är jäkligt kluven till det där bordet. Det ÄR SVINDYRT men skitsnyggt och jag vill egentligen inte ha något annat bord. Fast om vi beställer det och det kommer hit och inte passar in, då brinner jag av på fläcken. Får man då skicka tillbaka det måntro? Antar att man åtminstone får betala frakten och det är ungefär lika mycket som ett "vanligt, normalbord" kostar att KÖPA. Suck, varifrån kommer denna snorkiga dyrhetsfason ifrån? Jag är inte den som badar i lyx direkt, jag är ju fan SNÅL, men då det kommer till vissa saker som bara fullkomligt skriker KÖÖÖÖOP MIIIG FÖR JAG ÄR BÄÄÄÄST!! INGET ANNAT KOMMER FUNKA JAG LOOOOOVAAAARRR" så är jag såld. Svårt att kompromissa där. Gjorde det ju iofs när det gällde inköp av kakel. Drygt 400 spänn PER PLATTA var lite väl magstarkt :) Det gäller att välja var man vill lägga sina stålars, det är ett som är säkert. Jaja, imorgon ska Arne släpa med mig och visa ett vitt, högblankt bord på EM här i Matfors. Vi får väl se hur slutet blir.....trumvirrrrrveeeellll tack!

Hade gärna åkt och druckit kaffe hos någon ikväll men Arne är lite sliten och vi håller på att plöja igenom Millenium-triologin så jag antar att det blir soffläge snart.
Har hört från oberoende källor att jag är lik fröken Salander?! Ska man ta det som en komplimang eller ej liksom? Hur ser folk på henne? Som ett malplacerat psycho-åkerspöke utan några som helst kvinnliga drag? Eller som en stencool, rockig brud som kan ta vara på sig själv?
Jag vet inte om jag vill veta på vilket sätt JAG är lik henne....själv väljer jag det senare alternativet med vissa drag av det första MOAAHAHAAA!!!!

Have a wonderful Sundayevening!

2 kommentarer:

  1. Lik henne eller inte.. men jag ser dig som en stencool, rockig brud som jag diggar stenhårt! Rock on!

    SvaraRadera
  2. Hihi du är för söt du och jag kan inte annat än att säga RIGHT BACK AT YA HONEY! :)

    SvaraRadera