torsdag 1 april 2010

Påsken startar

Sitter och jäser i bror och The´s soffa efter en grymt trevlig långmiddag hos mamma och pappa. Jag och Arne stod för maten bestående av: Avokadoröra på ugnsrostade timjanbröd, grillade entrecote med ugnsrostad potatis och till efterrätt hemmagjord vit chokladmousse med hallon. Blev riktigt lyckat trots att vi höftade oss igenom matlagningen :)

Hann med en löprunda på 5 km imorse innan frukost. Det är något speciellt med att stiga upp före alla andra, ta en löptur, komma hem och mötas av kaffedoft och eld i skorstenen. Aaaaahhh då känner man sig riktigt nöjd och priviligerad!
Måste dock fokusera mer på konditionsträning framöver. Har sagt det förut men det tåls att sägas (och GÖRAS framför allt) igen! Det svåra är att varje gång jag tränat ben så är de som klampar i flera dagar. Tränade benen i måndags och det kändes riktigt tungt att springa idag. Vafan det har ju gått fyra dagar!!!! Vet inte hur jag ska få bukt på detta "problem". Antingen kanske jag får lägga in några få benövningar efter varje pass istället för att endast träna ben en gång, eller så får jag avstå benen för att istället fokusera på konditionen. What to do liksom?

Izzy är med oss till Kälen. Hon klev in i kattburen utan gnäll, satt alldeles tyst i bilen medans vi backade ut men när vi kom ut på riktiga vägen pep hon konstant med jämna mellanrum tills vi kom till Stöde. Då gjorde vi misstaget att prata lite med henne varpå hon fick lite mer bränsle på sin lilla eld och började genast proterstera igen. Just nu är hon kvar hos mamma och pappa och håller dem sysselsatta. Hörde på telefon att de hade det de gjorde haha!

Imorgon är det bastuflotte, parisaregrillning och pimpling av både fisk och annat gott som står på tapeten. Ska bli riktigt skönt att njuta av naturen lite. Antar att det kommer spöregna och blåsa småsten, som vanligt när jag råkar vara ledig under påsk. Håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar