tisdag 6 april 2010

Träning och massage

Den här veckan har verkligen slagit alla rekord i att vara BRA, i alla fall för att vara grisvecka med sju dagars jobb.

Först blev det en mjukstart på jobbet. Förmiddagarna brukar vanligtvis vara helt galna med folk som sliter i en till höger och vänster, telefoner som ringer, saker som ska ställas av eller på osv, men igår var ju alla påsklediga så vi fick en mysmåndag kan man säga.


Idag har den fortsatt att vara lugn. Dessutom gjorde jag debut på massagebänken. Som kund alltså. Vi har ju den superförmånen att få gå på massage vissa dagar i veckan, i mån av tid alltså. Själv har jag aldrig utnyttjat det eftersom jag känner att jag inte kan ligga och jäsa bort en halvtimme på förmiddagen när de andra jobbar arslet av sig. Idag var det dock lugnt och jag har länge känt att min rygg skulle behöva lite omvårdnat så sagt och gjort, jag bokade en tid. Och HERREGUUUUD vad skönt det var!!!! Kände dock att jag kunde legat en halvtimme eller timme till, det där var bara som en krusning på vattenytan. Hon visade mig även några bra stretchövningar för ryggen, jag är rätt dålig på att stretcha överlag så det här kanske kan få igång mig.


Efter det körde jag ett långpass på gymmet. Började med ett intervallpass på cykeln, sen vidare för att köra igenom axlar och ben. Har bestämt mig för att lägga benövningar i slutet av ett pass en gång i veckan istället för att BARA köra ben ett helt pass. Får ju en sådan vansinnig träningsvärk efter varje gång så jag kan knappt gå på fyra-fem dagar. När jag nu måste använda benen för att springa och cykla när vädret tillåter, så kan jag inte ladda på så hårt. Få se imorgon när jag ska dra en löprunda om det var ett bra val eller ej. Blev tre benövningar idag, knäböj, benspark och bulgarian split (NÄ det är inte så farligt som det låter, det är helt enkelt utfall med hantlar fast man står med ena foten vilande på en bänk eller dylikt och doppar det andra knäet i marken).


Fick en komplimang idag igen. WIIIHAAA!! Sa jag :) Det kom fram en snubbe och sa:

"Alltså fan vad du är vältränad!! Det är inte många tjejer som orkar lyfta som du gör."

Då höll jag på med knäböj och hade ca 55 kg på stången.
"Tycker du?" sa jag. "Jag har ju liksom inget att referera till då det inte är så mycket tjejer som tränar."
"Nää just det. Ta dig en titt runt omkring, hur många tjejer ser du som tränar som du?"

Hmm weeeell I don´t know! Skönt i alla fall med folk som ger en perspektiv.

Något som jag funderade på under kvällspromenaden med Arne, är varför människor gör vissa saker. Jag känner en del som, när man träffas, alltid säger ungefär: "MEEEN GUUUUD VA ROLIGT ATT SE DIIIIG!!! VI BARA MÅÅÅÅSTE SES SNART!!" eller "NI ÄR SÅ HIMLA GOOOA VI BARA MÅÅÅÅÅSTE HITTA PÅÅÅ NÅT SNAAAAART!!" Men INTE menar det! Alltså, det är okej att man säger så och MENAR det, det vet man väl själv att viljan oftast finns men tiden aldrig räcker till. Men om man bara SÄGER så UTAN att egentligen MENA det.....varför i helvete då inte bara ge fullständigt FAN i att bete sig så? Säg bara "Hej kul att ses, är det bra med dig?" och så är det bra sen? En del är fan bara alldeles för mycket.

Idag var jag dryg. Jag sket helt enkelt i att hälsa på en tjej på gymmet. MEDVETET! Till mitt försvar så har jag gått fram till henne flera gånger och hälsat fast jag VETAT att hon sett mig och helt enkelt inte brytt sig. Så idag gjorde jag det valet medvetet och vet ni vad? Det kändes FÖÖÖR JÄVLA SKÖNT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar