fredag 9 april 2010

Vilket otroligt underbart väder!!

Och nu är jag inte ens ironisk!
Snacka om skönt att vakna upp efter första nattpasset, lagom mosig och seg, och märka att det faktiskt är heeeeelt okej att tryna ned sig i soffan och tomglo på tv med en kopp te, istället för att vakna upp till strålande sol, ha ångest för att jag missat dagen totalt och inte ha en enda ursäkt för att ta en löptur. Puh! Lång mening but it´s gotta be said!

Igår hade jag en mysig dag också. Den började med träning, fortsatte med lite shopping och en date med Sara i Birsta.
När jag strövade runt i klädbutikerna insåg jag en tragisk sak. SHIT vad jag måste ha varit borta ifrån klädbranschen länge! Vad ÄR det för något som vill smyga in i våra garderober i år???? Igen kanske jag ska säga men i år känns det mer påtagligt än någonsin. 80-talet måste ha gjort totalinvasion någonstans mellan min kakelrivning och lådskruvning. Det är bara en massa oversized, misfitted halvhängströjor med något tacky mönster i form av en guldremsa som skrämts upp i något hörn. Är det ett SKÄMT?? JAG skulle för fan LÄTT kunna sno ihop en tokhet garderob genom att riva sönder några gamla lakan, handla lite pärlor och färgade tygremsor, häva i mig en flaska vin och börja producera! No doubt about it liksom!!

Är förbannat glad över att leggings och storskjortor eller dylikt fortfarande hänger med. Drev iväg lite där och inhandlade två par tights, svarta och gråa, en mörkgrå tightare lång tröja, en blå långkofta och en aprikosfärgad lösare variant som kommer vara hur skön som helst att slänga på sig i sommar.

Letar hatt- och skohylla som en tok! IKEAs varianter är för små tycker jag. Skulle vilja hitta några som det är ca en meters längd på, svarta that is. Tyckte vi kunde svänga ihop en själv med lite vilja och stor kreativitet men jag fick inte med Arne i projektet tyvärr. Han är less nu och vill att allt ska trilla ned från himlen, custom made helst :)

Nej om man skulle fixa till en stor kopp te med lite ostkex? I´ll do it! Sen är det bara att invänta en kväll på egen hand. Arne jobbar sent och kommer väl hem lagom tills jag ska åka. Så är det såna här helger, bara att uthärda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar