söndag 18 juli 2010

12 timmar

Sen får jag åka hem. Känns ju för jävla roligt att sitta på en skitig, varm produktionsanläggning när solen bara VRÄKER ut sin energi, folk har semester och båtarna guppar förbi på havet. NICE!
But still. Jag gnäller verkligen inte ändå! Jobbar bara tre pass till, sen blir det nöje för hela slanten plus två veckors ledighet till :) Life is goooood sometimes!

Det är det som är fördelen med detta typ av jobb. Sommartid är det en vädligt behaglig lunk, såvida allt går som det ska, medans vintertid är det hysteriskt, jobbigt, ängsligt, mörkt och kallt. Man går runt i ett töcken och försöker överleva fram till ledigvecka.

Har förresten en riktigt rolig nyhet att berätta men då det inte gäller mig, jo indirekt men inte direkt, så väntar jag liiiiiiite till innan I drop the bomb. Det värmer dock så enormt i hjärtat, mycket mer än vad solen någonsin kommer göra.

Hur går det då med träning och kost kanske ni undrar?
Eller så gör ni inte det men jag tänker berätta ändå! Vägde mig imorse....MINUS 1,5 kg??!!!! Jag antar att all skit jag stoppat i mig under semestern bidrog till en hel del vätska för jag tvivlar på att det är rent fett som  trillat av. Hur som helst så känns det ju bra. Jag har som mål att tappa två-tre kg till, inbillar mig att jag kommer klara Tjejmilen lättare då. Det är i alla fall en bra morot.

Kosten har gått finemang också. Jag halkade in på en blogg, fitnessguru nånting. Där rekommenderade han i alla fall hur man skulle äta......and I eat just like that! På ett ungefär i alla fall. Det är ju även lättare att få tag på bra, nyttiga och goda frukter och bär såhär sommartid än vintertid. Ett bättre substitut för soff-frossning än godis. Känns som att han gav mig en bra grund förra våren min gamla PT, sen finns det såklart en hel del till att lära sig om kost och träning.

Försöker hitta någon bra distansutbildning om kost och hälsa men det verkar fan stört omöjligt! De enda jag hittar är de som kostar 15000 kr och de får man ju bekosta själv. Känns inte riktigt motiverat, jag vill nog ha en bastu och pool först haha!

Nä back to business!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar