tisdag 6 juli 2010

I löparspåret utan musik

Imorse poppade jag upp ur sängen likt en nyutslaget popcorn.....mjaa salt och varm var jag ju i alla fall för det måste ha varit femtioelva grader varmt i sovrummet! Redo för en löptur i skuggan men nähääää, solen sken för allt den var värd. Jaja, en utmaning att springa i hetta, tänkte jag, snörade på mig skorna och fyllde vattenflaskan. Idag var jag minsann redo för att anta milen! Måste ju börja nån gång ifall jag ska ta mig runt på Tjejmilen. Verkar dock som att jag åtminstone kommer att ha en egen hejarklack så jag är inte det MINSTA orolig för att jag kommer få en tråkig dag i alla fall :)

Anyway. Eftersom min allergi mot, ja jag tror det är gräs och timoteij, så tänkte jag testa med att pula i mig en halstablett för att liksom lura allergin. Det funkade tyvärr inget bra. Halsen var trång att andas genom, det kliade konstant och ögonen såg ut som två blodapelsiner gör invärtes när jag kom hem. Illa illa. Måste nog ta och pallra mig till Apoteket för att införskaffa mig lite piller, jag som är emot det mest av alla!

Hur lång tid tog nu detta spektakel? I 54 minuter slet jag ont. Det kunde ha varit sämre men det kunde lätt ha varit mycket BÄTTRE också! Ifjol sprang jag en mil på 50 min, så under det SKA jag banne mig innan den 5 sept! Till veckan är semestern över, både för kropp och själ. Här ska löpas som en gasell!

Eftersom min mp3-spelare fick nådastöten under Halvvättern då den fastnade i mina ekrar och höll på att ta död på både mig och andra medcyklande har jag varit på span efter en ny. I Fitness Magazine hittade jag denna godbit som ni kan se på bilden nedan. En SanDisk Sansa Clip med den förtjusande funktionen att man kan sätta fast den i byxlinningen. TJOHOO säger jag!! GIVE IT TO ME!!

Efter lite botaniserande på nätet verkar den vara billigast på Siba så första kassa regndagen är det jag som styr kosan dit för att handla en. Ska jag ta en plain enkel svart? Eller en pretty in pink trooo?

Imorgon smäller det. Då finns det ingen som kan hålla mig tillbaka. GAAATUFESTEN HERE WE GO!!

4 kommentarer:

  1. Hello!! Klart du kommer klara under 50min, inga probs bruden!!

    Den här har jag funderat på att köpa sony W252 Bärbar WALKMAN mp3-spelare, 2GB pris ca 750kr. Eller den med mer utrymme sony W253 Bärbar WALKMAN mp3-spelare, 4GB pris ca 850.

    En arbetskompis har testat den och tycker den är riktigt bra. Skönt å slippa sladdar när man springer :)

    SvaraRadera
  2. Pretty in pink så klart o jag vill med på gatufesten. Jävla dynga att det sket sig!
    pöss o kram på dä!

    SvaraRadera
  3. Jaa va fäääen ta och kom ner och följ med imorgon istället! Så är du lagom pill tills brollan kommer hem på lördag morgon :) Pöss pöss!

    SvaraRadera
  4. Schyrrans tack för tipset honey! Är det alltså trådösa hörlurar eller vad liksom? Förklara för en dumming som jag haha. Det vore ju suveränt om det är så, men det känns tveksamt? Annars vore det ju en grym investering!! Puss på dig, hoppas vi ses på lödda!

    SvaraRadera