onsdag 14 juli 2010

Sånt som triggar mig

Vissa saker går jag rejält igång på. En av de sakerna är de bacillusker och barnsjukdomar Sundsvalls musikliv besitter. Läste nämligen Jens Höglins recension av Brolle när han gästade Gatufesten.
Det första jag reagerade på var att han, Höglin, påstod att Brolle sökte till "Idol" men inte fick vara med. Hmm  vad JAG kan minnas så var det genom "Popstar" han blev upptäck och att han då fick välja ifall han ville testa att satsa på det konceptet eller helt enkelt köra solo.

Nu var detta kanske en petitess men jag blir så satans FÖRBANNAD när folk ska leka "förståsigpåare", vara lite mer fancy än oss andra dödliga och stå där med ett block och penna och verkligen GÖRA SITT JOBB. Men GÖR det då för helvete! LÄS PÅ om artisten INNAN, FÖRSÖK vara lite OBJEKTIV istället för att visa total nonchalans och dra fram den rostiga entandade sågen redan INNAN konserten.

Visst, jag kan hålla med om att Brolle har det väl förspänt då han ser ut som något nästintill utomjordiskt, ja jävligt het då om jag säger så, och sjunger så att varenda jävel vill slita av sig underkläderna och skrika "HÄR HÄR HÄÄÄR ÄR JAAAG!" Det kanske, kanske inte är LÅTARNA som är det mainsource här.

DÄREMOT så ligger det där ordet KOMMERSIELL mig varmt om hjärtat, något som den här stadens "förståsigpåare" skyr värre än elden. Är det något som alla kan tycka om, ja då är det farligt, kanske till och med att det kan skapa upplopp eller än värre, en sekt?!
Då är det lite mer fancy och safe när ett band som heter "Sultans of Kött" eller nåt liknande, spelar låtar som ingen någonsin skulle få för sig att ens ladda hem gratis. Svårt och konstigt ska det va´, hej vad vi hindrar uppror var da´! Det borde vara var recensents slogan i denna stad.
Takida var väl ett mycket föraktat ord tills det gick upp ett ljus att "näeee fan alltså vi kan inte stoppa det här, bäst vi hänger PÅ istället" och vips har de en EGEN flik på Dagbladets hemsida. Tjolahopp tralalej så det kan gå.

Ändå, ändå är det så svårt att släppa att det gärna ska vara låtar som handlar om en papperspåses ångest i vinden, uppbackad av lidande Kentinspirerande arslen, vafan släng in lite knepiga takter och molltoner så har vi en femstjärnig kväll!

Jaja, det var bara mina små tankar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar