fredag 9 juli 2010

Torsdag på Gatufesten

Posted by PicasaTorsdagen the way I see it

Så kan vi lägga Gatufesten 100708 bakom oss. Jag och Arne åkte in lite tidigare för att kika lite i affärer på jakt efter halsband och armband till Arne. Efter det satte vi oss i ett tält och myste för oss själva tills Macke, Sandra och Pelle kom och joinade oss.

Hann förresten inte ens in på området förrän en tjej kom och undrade var var vaaaaar jag hade köpt såna schyssta jeans. Åter en punkt att lägga till listan "Varför jag spenderade en SJUJÄVLA massa pengar på just de DÄR byxorna" :) Magkänslan sa att det helt klart skulle vara värt pengarna och jag är inte besviken ÄN i alla fall.

Jag gjorde misstaget att leka nyttig och beställde en kycklingsallad till middag. INTE ETT BRA VAL med tanke på att jag hade varit ute och gjort lite nytta med ett löpintervallpass tidigare under dagen. Hade nog passat bättre med en mer kolhydratrik variant eftersom jag sedan fick huvudvärk som vägrade släppa.

Roligt hade vi ändå! Sippade lite cider och smårockade till coverband. Jag har ju en viss förkärlek till att alltid vara LÄNGST FRAM nån gång under diverse konserter, så också denna kväll :)

Europe stod på tur så jag lurade med mig Sandra längst fram. Vi hamnde lite snett till höger om scen där jag till min lycka återfann lite Helex-polare som jag inte sett på länge. De var alla vakter framme vid scen, jag kunde känna mig trygg!

Back to Europe. Jag blev faktiskt en aningens besviken. Hade sett fram emot en riktig rökarshow med en massa gamla godingar men de spelade en jäkla massa låtar som jag aldrig hört förut. Det är klart, hade jag varit ett RIKTIGT Europe-fan så hade jag ju såklart känt igen dem så det är väl inte deras fel att jag drar ned på pluspoängen. Det är bara det att de HAAAAR ju en massa fantastiska låtar som vi inte fick höra igår så den där magiska känslan jag letade efter infann sig aldrig riktigt. Sen hade jag fullt sjå med att försöka få till några schyssta bilder så jag var lite ofokuserad på musiken. Dcock ett riktigt plus till Joey som totalrockade scenen från kant till kant!

Summa summarum av kvällen:

En riktigt skön "förfestarkväll" med sköna människor, skön musik och skönt väder.

Nu laddar vi för upptrappning!

SKÅL på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar