torsdag 29 juli 2010

Resan mot Göteborg

Så har jag då äntligen fått fingrarna ur arlset och plitat hit en liten bildkavalkad. Jag tror jag låter bilderna tala för sig själva.....eller inte, jag har nog lite kommentarer trots allt :)
Posted by Picasa
05.17 drog vi iväg från Målsta. Trodde att det skulle bli en lång, dryg färd men istället swischade både tiden och bilarna förbi som ingenting. Antar att det är så det blir när man har fasligt roligt i bilen. Bl a gick tankegångarna om att öppna egen vägkrog med två olika ingångar. En som skulle heta "Green och fin" där man bara serverar fräsch, nyttig mat, och en som fick namnet "Fat crap" där....ja ni förstår ju själva vilken sorts mat som serveras där :)
Stannade till på ett riktigt sunkhak i Västerås. Det tog en gubbe ca fyra minuter att lägga på lite köttbullar och potatisar på en tallrik, en tjej tog betalt och fyra stycken försökte steka EN hamburgare.
Toaletten var under all kritik. Jag har en vansinnig fobi för att ta i handtagen även där toaletten är ren och fräsch.....här använde jag fötterna för att ta mig in och ut. UUÄCK!
Fikapausen vi hade i Folkets park utanför....ja var det Örebro tro?...var himla mysig. Brorsan tjatade om att få se "djurjävlar" och det fick han! Någon sorts getter och lite hästar. WII!
Riktigt stolt över att vi hittade hotellet relativt snabbt. Blev lite rädd när Emil varnade om Göteborgs olika tårtbitar och att man inte kunde köra igenom dem utan var tvungen att ta sig ur en för att komma in i nästa. Med en proffschaufför (Arne) samt tre vansinnigt bra co-drivers lyckades vi komma på rätt ställe.
"Åhåå en sviiiiiit till och med" sa hotellreceptionisten när vi checkade in.
"Sviten" var en gammal lägenhet med kokvrå typ haha men vad gör det liksom när vi hade så APROLIGT!!!!!
More to come.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar