måndag 5 juli 2010

När man mest behöver det

Så kommer det neddimpande från oväntat håll.
Jag har ju liksom känt mig rätt ur form och fas denna sommar, till stor del på grund av att jag la allt jag tycker är kul att träna åt sidan för den här evinnerliga cyklingen. Det har tagit ett tag att tycka att det är okej att tänka "Jaja jag viger den här semestern till att bara slappa och inte vara så petnoga med vad jag äter" för att sedan komma igen och ta tag i det på nytt.

Så händer det. Jag fick ett mail som ger nya perspektiv. Där stod det att min förvandling från förr till nu var enorm och att jag verkligen blommat ut och tja typ helt enkelt ser väldans bra ut. Nu är det ju inte så att jag går runt och gottar mig och tänker att "ja jävlar vilken pangbrutta jag är", no no. Däremot var det väldigt ärligt och fint skrivet, personen som skrev det vann liksom inget på det annat än att denne ville ge en komplimang och säga sin mening. Vilket är en väldigt fin gest tycker jag. Så om du läser detta, TACK SOM FAN! Det värmer så in i märgen!

Idag har varit en riktigt kanondag! Vaknade till världens finaste väder. Drog in till Matfors för att göra lite ärenden, bl a till Matfors Amöbor. De ska kolla om det går att göra ett schysst pris på stolar som vi hittade i en broschyr. Nu har ju vi hittat ett GRYMT snyggt bord på Mio så jag vet inte om jag längre är så sugen på det här bordet då jag inte kan få stolarna som var så sköna och passade så bra till. Dock är ju det på Mio en ANINGENS dyrare så vi får göra en snabb överläggning och fundera på vad vi vill. Kanske ska jag köpa mig en trisslott och hoppas på att Svenska Spel löser mina funderingar?

Kvällen ägnades åt grillning med Pernilla och Magnus. Ungefär en av de bästa kvällarna att grilla på, ingen mygg, regn eller åska i sikte.
De hade med sig en film, "Farsan" och vissa scener gjorde så det var nära att man kissade i brallan. SHIT vad ROLIG den var!!! SE DEN PRONTO om ni inte gjort det!!

Imorgon är en ny dag. Löpning, kanske lite skoshopping åt Arne och eventuellt lite rensning bland gamla kläder står på schemat ifall det är dåligt väder. Är det bra väder stryker jag allt, tar mig en gin long drink och bänkar arslet på altan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar