måndag 9 november 2009

Dag 1

Stolt jag preeeeesenteeerraaarrr....MIN FRUKOST!



Ser verkligen jättesmaskens ut va? Får mig verkligen att studsa upp ur sängen för att bänka mig vid frukost-tv :) Såhär kommer det se ut ett bra tag framöver, åtminstone så länge det går fram till jul. Det är ett 12v-program som jag följer, fast jag inser ju att det kommer vara stört omöjligt att både äta och träna på det sätt som krävs i jul och nyår. Därför kör jag en lightversion, testar på hur det känns i sex veckor, ser vilka resultat det ger samt hur det går att träna och äta såhär pass extremt. Det enda jag är lite fundersam över är att det står att man ska äta kosttillskott och det har jag aldrig gjort. Är emot att stoppa i mig piller och grejer överlag, nog för att det här är BRA grejer men ändå. Tror att jag får ta och höra med någon expert, får nog bli ett besök på BIM, Body in Motion, här i veckan.
Träningen kommer nog att vara svår att hålla efter då jag kommer att måsta spendera tid på gymmet V.A.R.J.E dag till en början. Nej jag ska inte styrketräna ihjäl mig jag looooovar, vissa dagar är det endast kort intervallträning på spinningcykel och det är ju svårt att göra det hemma. Frågan är om det går att byta ut det mot löpintervall istället men då är det ju kruxet att det ska dit magövningar som också kräver sitt gym. Well well jag är taggad så nu kör vi! Lovar att uppdatera stenhårt hur det går. Känns faktiskt skitkul just nu men jag förstår ju att the spirit will rise and fall under tiden.
Jag måste liksom ha strikta förordningar HUR jag ska göra saker och ting. Här har jag ett träningsschema färdigt och klart, likaså med maten. Jag kan i princip äta samma sak varje dag men det är ju liksom inte sådär superskoj och motiverande. Däremot vet jag HUR MYCKET av varje jag ska äta och det är ju bra. Ja vi får se hur det går helt enkelt.
Förra veckan var jag ju och shoppade lite. Köpte aromolja som luktar jul, mmmmm bara LÄNGTAR tills jag får klä huset i rött, baka knäck och julgodis medans jullåtarna rullar i luften, tända ljus och se Arne julpynta järnet tills jag skriker STOOPPPP i ren förskräckelse hihi.
Köpte även en partytop/klänning till mig, lovade ju en bild men jag orkar inte just nu så feeeelåt! Både jag och Arne har haft en tung vecka med bilkrångel och jävelskap så jag tyckte att han var värd en rockig, stencool WCT-tröja från Carlings, svart med tryck bak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar