onsdag 18 november 2009

Nonsenstankar

Min fundering kring skator:
När jag kör bil så händer det ibland att det kommer en skata och dyker in framför bilen. Jag ser den komma fram på andra sidan, helt oskadd. Efter en stund händer samma sak igen. Är det så att de har tråkigt och kör lite chickenrace mot varandra? Typ "Kolla nu skatbrudar när jag sveper vingen längs kofångaren. Ska jag lämna en fjäder som bildbevis?" Om de nu inte lyckas så....shit happens! Är det så snacket går i skatvärlden tro? Bara en tanke.

En annan tanke som slog mig idag när jag lagat middag var: Hur fan kan spisen se så jävlig ut varje gång? Har jag problem med motoriken eller vad? Eller flyr maten grytan? Ett sista rop på hjälp.
När ni får besök, torkar ni av spisen innan ni äter då? Alltså om ni, som vi, har ett lite för litet köksbord att knöka fullt med både gäster och kastruller? Det ser ju inte så aptitligt ut att hämta mat på en spis som ser ut som en slaktbänk. Jag gjorde det inte idag kan jag upplysa men det verkade funka ändå. Nu var det ju ändå bror och The som var på besök, de kanske är härdade sen förr. Det kanske går ännu bättre om man släcker lyset och tänder ett ljus i stället?

Jag är smått irriterad idag också men det tar vi imorgon. Nu ska här sovas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar