onsdag 4 november 2009

Fucked up twice!

Vilken jävla skitvecka det här har varit so far!

Uppdatering angående vår "kära" Volvo kommer här:

  • På plussidan: Vi hade gratis assistans p.g.a att vi hade gjort service på den förra vintern. Gratis och gratis, den där jävla servicen kostade ju iofs MER än assistansen så inte vet jag. Men men, vi måste ju ha NÅT solsken i denna historia så varsågod.
  • Vi har även fått gratis hyrbil i tre dagar så nu glassar Arne runt i en VW som man måste ha en instruktion på för att ens få igång.

Minussidan väger dock över med råge:
  • Kopplingen är helt slut, lamellerna likaså, svänghjulet, hjulet som överför kraften till växellådan har fått sig en törn så det var lite si och så med det. Först så måste vi byta ut rubbet enligt Volvo i Ånge, sen nu verkar det räcka med att byta koppling. Vi hävdar ändå att det INTE är en förslitningsskada eftersom bilen gått klanderfritt HELA TIDEN tills det SMALL till och vi inte fick den ur fläcken. Dock kan vi omöjligt vinna vilket resulterar i att vi inte får ut något på försäkringen och därmed får punga ut med 10000-18000 kr. KUL!
Jag blir så vansinnigt förbannad! Här sköter man bilen perfekt, vi servar den efter rätt intervall, kör som folk, har försäkring......TILL VILKEN JÄVLA NYTTA DÅ????? När det väl kommer till kritan finns det ALLTID kryphål för de som är "lite över" lagen och vi som sliter hund hamnar i skiten. "Jag har aaaaaldrig sett något liiiiknandeeeeee men nej det är ÄNDÅ en förslitningsskada TROTS att biljäveln är så gott som ny och ingen annan nånsin har hört talas om att detta kan ske på detta vis." Varför är det ALLTID så??

Dessutom så var de ju och bytte vattenmätare här förra veckan och nu läcker ledningen som ett såll. Vad får jag höra då tror ni? "Självklart kommer vi och byter ut alla ledningar i ert hus, såhär ska det ju inte vara." Trodde ni på det där verkligen? Nähääee du. Igår sa en tjej att någon skulle återkomma till mig och boka in en tid som passar mig. Jag var rätt trött efter nattpasset så jag sa bara tack och hej och la på. Sen slog det mig, vafan hallååå det LÄCKER LIKSOM VATTEN och det är inget bra tecken, ska det vara så....hur länge? Så idag ringde jag igen. Då fick jag prata med en kille som var snäll att informera mig om att ledningen var minsann mitt eget problem och jag fick själv ringa en rörmokare. Först höll jag andan för att jag inte skulle säga något som jag ångrar för nu jävlar är måttet rågat. Lyckligtvis så hade det ringt någon till min mobil under dagen från ett nummer jag inte kände igen så jag sa vilket nummer det var och mirakulöst var det en kille som satt bredvid han som jag pratade med. Fick prata med honom och han sa samma sak, lite snällare dock. Däremot höll han med om att det måste kännas lite surt så han skulle prata med sin chef och återkomma. Nu tror ju jag inte på jultomten så vi kommer ju få ringa en rörkrökare ändå . Blir så jävla less, hade jag liksom kunnat VÄGRA mätarbytet? Nä! Då tycker man ju att de fanimej får fixa felet de åstadkommit. Eller är det jag som är lite bakom?

Goda nyheter då? Nej inte en enda faktiskt. Arne kommer att komma hem skitsent idag. Lastbilen har lagt av så nu fick han ringa en bärgare för DEN också. Han kommer kanske hem åtta-nio ikväll. Hade jag vetat det hade jag naturligtvis tränat IDAG istället för IGÅR och då kunnat stanna hemma IGÅR i soffan med min älskling lite längre. Men som sagt, vi är friska i alla fall och DET är något man alltid tar för givet tyvärr. Så på det hela stora är det rätt bra. Ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar