fredag 30 december 2011

Energitömd

Är ordet för dagen, eller kanske för helgen?
Jag kan verkligen förstå varför sömnbrist är en mycket bra torteringsmetod för man är verkligen inte sig själv när man inte får sova ordentligt. Att jobba nattskift och inte kunna sova dagtid är inte samma sak som att man haft en taskig natts sömn. Inte för mig i alla fall.

När jag inte är mitt vanliga sprudlande jag märker jag att omvärlden har svårt att ta det. De vet liksom inte hur de ska reagera och bemöta mig. Det är som om de räknar med att jag ska styra upp och dela ut energi som någon slags energikulspruta, just push the button and GO GO GOOO!!!! Det är i och för sig en väldigt fin tanke, men ibland behöver jag också fylla på. Verkar funka i form av en ruskig urladdning för att sen komma tillbaka more powerful then ever! Rasera och bygga upp, är det inte så vi gör?

Jag kan lugna er med att det oftast endast är bristen på sömn som gör mig låg och energilös, men det är jobbigt ändå att inte känna att man är med på samma sätt. Jag reagerar på saker på ett helt annat sätt, hur folk beter sig är jag otroligt känslig för sådana här dagar. Inbillar mig både det ena och det andra och ja, jag rubbar väl verklighetsuppfattningen på något sätt.

Imorgon är det nyårsafton. Någon sammanfattning av mitt 2011 kommer det inte att bli eftersom det har varit ett stormigt och jobbigt år och alltså inget jag vill belysa som nån slags bedrift, och det tar ju inte slut bara för att ett nytt år börjar. Synd det där, borde funka så att man bara vänder blad och så blåser nya. friska vindar utan att man ens behöver anstränga sig.

Så just nu är det såhär jag känner mig. Imorgon är en ny dag, förhoppningsvis kan jag sova bättre men annars är er vanliga energobomb tillbaka på måndag! Håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar