måndag 19 december 2011

Gör ingenting men får tiden att gå ändå

Jag måste vara expert på att fördriva tiden trots att jag egentligen inte gör ett förbannade dugg!

Klev upp vid nio, åt grötfrulle och ringde Ica för att kolla hur jag ska göra med ett paket jag fått och som jag naturligtvis glömt bort. Misstänker att det är borta innan jag hinner hem. De kunde inte se hur länge det låg kvar, de kom heller inte in i databasen eftersom det var DHL och inte själva posten som skickat ut det. Fanns ingen möjlighet, Gud förbjude what so ever no chance in HELL att det gick, på något banbrytande vis, att få dit ett meddelande eller stoppa återkallningen . Let's face it, vi lever inte på den tid då brevduvorna gjorde ett exemplariskt jobb, eller ens i den tid då mänsklig kontakt kan påverka. Vi styrs av tekniken! Säger den att paketet ska tillbaka så ska det det! Jag menar, det STÅR JU HÄR! I DATAN!!

Kunde jag kanske skicka någon annan? Jajamän, såvida denna någon hade mitt leg eller pass. Jo tjena vad lätt det blev helt plötsligt! Jag kan alltså ringa dit, uppge mitt sändningsnummer bla bla bla, få veta det mesta om mitt ärende MEN HÄMTA UT DET ÄR FAN OMÖJLIGT!! Well I guess det är bra för nån, eller flera, anledningar jag inte tänkt på. Såklart!

Har i alla fall fått iväg kroppen på en lätt löprunda på nära 7 km. Snittade en tid på 5.26/km. Ingen drömtid men det var inte underlaget heller. Snömodd och slask, tänker positivt och ser det som att jag gör av med mer energi ju jävligare det är att springa så jippi mig!! :)

Har fått in lite requests på julklappsrim så jag måste sätta fart med det! Skoj! Men nu väntas ettårskalas och imorgon ska jag åka på en dagskryssning till Åland. Det ligger på så att säga tss ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar