lördag 10 december 2011

Trött tjej tuffar tåg

Väskan är packad och jag är på väg. Kroppsligt också, mycket viktigt, för mentalt har jag egentligen aldrig lämnat:)
Det är som Nalle Puh säger:

"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre"

Precis så känns det! Var sak har sin tid. Även fast det är överjävligt jobbigt att inte kunna vara tillsammans när man själv vill, utan bara när man kan, så försöker jag komma ihåg hur oerhört lyckligt lottad jag är. Det är inte alla som, ens för en kort stund, får känna som jag känner just nu. De vet inte ens om HUR det ska kännas! Sorgligt men sant.

Därför fokuserar jag på det som är bra. Vilket inte är direkt svårt när det är så mycket! Visst, jag har dippar ibland, då lyxdeppar jag för det får man faktiskt göra. Tycka lite synd om sig själv för att sen resa sig, borsta av sig deppdammet och höja blicken igen.

Just nu har jag två lediga veckor framför mig. Två veckor som ska utnyttjas till max på alla sätt och vis och sen igen och igen.

Ja just ja! Hur var Maggio igår?
Vacker, sval, het och balsamerande skulle jag vilja sammanfatta det. Fick dock inte samma känsla som på Gatufesten, vilket har sin naturliga orsak. Svårt att plocka fram ljumma sommarnätter när vädret var som igår liksom! Dessutom var jag själsligt någon helt annanstans så förlåt Veronica, du fick inte riktigt den uppmärksamhet du förtjänade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar