fredag 22 april 2011

I survived on 8-wheelern

 Första premiärturen för i år på inlines. Drygt en mil blev det, med fikapaus hos min "adoptionsfamil"j Janne, Anna-Carin och Filip hihi. De får liksom dras med mig när Arne rymmer fältet :)
Har ju fan inte lärt mig att bromsa än, vette tusan hur det ska gå till! Gick ändå bra större delen av tiden, gjorde bara en liten miss när jag pratade i telefon med Arne. Hamnade i ett grusstimm och hjulen tvärnitade. Lyckligtvis i en uppförsbacke så det gick inte fort men telefonen hamnade i ett staket och jag skrek. Haha, blev säkert en rolig syn för kringpasserande!


Fick fina tips av Janne (som själv är en Gud på inlines och åker varje dag....NÄHÄÄÄ vare inte sååå? Hihi) på hur man ska bromsa. Det lät ju skitbra i teorin, att lägga ena inlinesdojan bakom den andra för att få stöd och liksom bromsa. Problemet är när jag gör det så svänger jag på nåt jävla sätt och åker tvärt åt höger. Övade på jobbet en gång och då drog jag rätt in i bergväggen. Men snyggt!!

En snubbe på cykel sa också: "Men du kan väl bromsa med klossen."
NÄÄÄ! Eller jo, men det går ju så satans fort ändå!! Han tyckte ändå att han hade det jävligare att cykla med en hund som inte ville springa haha. Själv fortsatte jag smyga i lervällingen på sidan av vägen tills jag kommit på säker mark. Uppförsbacke that is haha!




Viktigt med skydd!



Bjuder på solnedgången från altan. Nu lite soffhäng innan jobbet hägrar. UNDERBAR KVÄLL!!

2 kommentarer:

  1. Åh nej det här betyder trubbel sa bamse:)
    Gävleligan ska kolla upp hur cityneonan är ikväll.Har ni lika sköööönt som oss tro???

    SvaraRadera
  2. WOOOAAAHHHH my Gävle-heart is calling you!! :)
    Har det myyyyycket bra här men det vore roligt att slå ihop tomhalsarna för att skåla TILLSAMMANS SNART!! :)

    SvaraRadera