torsdag 7 april 2011

Pest eller kolera?

Regn eller snö?

Definitivt väljer jag regn any day of the year. Nej jag ljuger, det finns några veckor där över jul som jag vill ha snö, annars får det gärna vara 25 grader varmt året om!
Jag vet inte hur jag ska vända mina neggotankar om vintern efter denna. "En vanlig vinter" säger många. IS THAT SO?! Då ska jag fan emigrera för under mina livsår vet jag inte om jag sett en liknande vinter. Eller så sket jag i det som barn. Då behövde jag bara välja, vill jag gå ut eller inte? Det fanns liksom inga tankar som "Jaha en halvjävlameter snö, bäst att skotta då" eller "Tar jag mig uppför backen?" "Räcker veden?"

Nä just det, idag är ju en bra dag med en massa skoj på lut, så då går det inte att spy galla. Fast det är ju det jag gillar mest, tycker att bloggen är så tråkig när allt bara är rosenrött :)

Vad är det då som händer idag?
Jo jag har just fixat en tårta/kaka till lördagens fest. Hoppas att den blir ätbar annars får de dricka mer avec till kaffet helt enkelt haha. Ska göra en till imorgon för jag har visst ingen mer plåt med höga kanter. Tydligen så gick det alldeles utmärkt med nästan ett kilo smör i kakan.....ja jisses!

Sen väntar träning givetvis och efter eller före, finfika med en ruskigt goooo vän som jag iofs väldigt sällan ser men när jag väl gör det så är det som att vrida tiden tillbaka till den bekymmerslösa (?) skoltiden.
Efter det ska jag vänta in salsan. Ny kursstart idag, det går fort fort nu!

Igår var jag och provade lite kläder i väntan på att tiden skulle bli fyra då Arne skulle komma och hitta en skjorta. Jag har skrivit om det förut men gör det gärna igen i hopp om att någon hör och det kanske blir en kedjereaktion så att butikskedjorna GÖR NÅT ÅT DETTA HELVETE!! WHY WHY WHYYYY måste de dra på 1000W´s lampor i alla provhytter?? Det är ju så jäkla skoj att klämma in kroppen, även om den inte är så stor, i en vit bikini och liksom FÖRESTÄLLA sig att "jo men det blir nog bra när jag är brun...."
NÄ! Det blir inte det! Speciellt inte när det enda man ser i spegeln är ett vitt månlandskap som ser misstänkt ut som my own body!
Why not dimma ned lite och slå på lite mysig musik så man känner sig lite lagom lurad. Hell, varför inte servera ett glas vin också, då jäklar kommer inköpen att öka drastiskt!
Köpte jag då någon bikini? Nä, inte igår. Jag blir så less på att storlekarna på delarna inte är samma som står på prislappen eller ens på galgen förresten. Hur jävla många olika ska man behöva prova innan det blir rätt?
Jag skulle behöva en personal shopper!

Köpte i alla fall en mysig sommarklänning, en annan klänningsliknande tunika eller vad jag ska kalla det plus en mysig wasp-tröja med hög krage. Kommer passa kanon till sommarens grillkvällar. Hade eventuellt tänkt ha någon av mina kreationer idag men helt otippat så regnar det och ser ut som oktober ute sååååå jag struntar nog i det.

Peace out honeys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar