onsdag 13 april 2011

It´s all about attitude

Ofta när det kommer till nya situationer känner jag mig osäker och vill gärna ha någon annan att luta mig tillbaka på. Det är jobbigt att ta egna beslut för GOD IN HEAVEN om det skulle bli fel?! Ja vafan skulle hända då? Man gör fel ibland, det är bara så!
Den här veckan har jag i alla fall haft en riktigt skön attityd till mig själv när det kommer till den biten. Jag har ledsnat på att inte veta, inte kunna, att vara rädd för att testa, att våga säga att "Jorå det där fixar jag, inga problem" trots att jag inte har en jävla aning om hur jag ska bära mig åt.
Den här veckan har jag bara haft mig själv att lita till och shit in hell, det verkar gå bra ÄNDÅ!

Men det är fan inte lätt ibland. När man kommer till jobbet och får höra "Är det bara du här idag?" which means att det inte finns någon annan från mitt skift som kan göra vissa arbetsuppgifter. Då känner man sig ju jävligt wanted! Jag har god lust att bara vråla "JA DET ÄR FAN BAAAAARA JAG HÄR, VAFAN ÄR DET SOM ÄR SÅ SVÅRT ATT INTE JAG KAN KLARA AV ATT UTFÖRA DET????!!!"
Fast, ibland kanske det inte ens är menat så. Men vissa vill nog gärna att man ska känna det så. Know your place doll. Well well, I´ve got skills anyway.....det är bara det att jag är jävligt dålig på att se det själv!

En dag kvar på jobbet innan helgen kickar in och jag får glassa lite. Glassa och glassa, gästrummet skriker på attention men jag vill helst stoppa i öronproppar, dra över hörselkåpor och kapa hörselgången. Jag är verkligen sjukt lat när det kommer till renovering! Eller, det ÄR ju roligt, men det är bara det att jag tycker att vi har hållit på att reovera nåt, reparera nåt eller planera nåt sen vi flyttade in. GIVE ME A BREAK!!! Jag vill bara bo ett tag, njuta av att de rum som är klara är fina och inte som nu, fulla av en massa gammal skit som brukade stå i det utrymme som vi nu renoverar. Går det inte att bara dra ett trollspö över skiten och sim salabim så är det fint, nytt och fräscht? Eller en presenning kunde också funka.
Sjukt imponerad över vissas drivkraft att ständigt vara igång med nya projekt.....

Skippade gymmet idag för en, håll i hatten, joggingtur med Arne! Det har inte hänt sen jag var en knubbig 20-åring och försökte självdö i elljusspårets första uppförsbacke med Arnes ord ringande "Den är snart slut, den är snart slut". DET VAR DEN! INTE!! Den här gången gick det ju lite lättare för min del men tyngre för Arnes. Däremot gjorde han det jäkligt bra för att vara andra joggingturen på....tjaaa........ett antal år!
Riktigt skönt var det att lunka på i sakta mak för en gångs skull utan att känna någon tidspress. Borde dock ha dubblat min runda för lite effekt men men, det kan jag bjuda på idag.

Imorgon väntar ett ryggpass och fredag crossfit, 2gedda med Fredrik. Ser jag fram emot! Ska ladda för att bräcka mina åtta chins men det känns lite tveksamt. NÄHÄ inga sådana tankar!! Kommer gå galant! Hehe....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar