lördag 2 april 2011

Ska något göras.....

...får man göra det själv!

Så resonerar jag. Ibland. Väldigt sällan dock, ofta vill jag gärna ha hjälp eller helst att någon annan gör alla tråkiga saker åt mig. Eller saker som jag helt enkelt finner totalt ointressant.
Men när det kommer till sånt som JAG tycker är outstanding skoj, DÅ är jag inte den som ligger på sofflocket! Nu har jag dragit igång ett nytt festtema på jobbet med lekar, övernattning, grillning och en massa annat tok. Har bestämt att vi SKA SKA SKAAA ha the time of our lives där ute i skogen, och alla som bara kan måste joina.

Jag är bra på såna saker har jag märkt. Fixa get2gethers och få folk att må bra. Kanske borde blivit festfixare istället för eldare? Vi får väl se nästa helg då jag ska agera festvärdinna på en 30-årsfest. Ser fram emot det nåt så djäääävulskt, men om andra kommer uppskatta min typ av humor.....ja det kan väl diskuteras. Jag har ju ibland, verkar det som, en rätt speciell ironisk humor. Känns som att det lätt missuppfattas, speciellt bland tjejer, men om det går hem 30% av gångerna är det fine with me liksom.

Blev väckt halv åtta, då var frukosten serverad. Var ju skönt och mysigt men HALV ÅTTA?! Efter att ha slappat i morgonsoffan en stund var det dags att välja dagens träningsdos. Lotten föll på en mil ute i det fria. 53 min senare var jag hemma. Det kändes riktigt skönt faktiskt, bara motvind på hemvägen vilket var ett stort framsteg. Det är en bit kvar ned till 45 min, måste kapa rätt mycket tid meeen det SKA gå!

Sitter och lyssnar på kärebror och Arne hur de dividerar om eldragningar. Tycker om det ljudet, det gör mig varm i hjärtat. Snart fylls det på med bästaste svägerska och bästaste Camilla. We have things to do till nästa helg. Måste ha fått fram lite snapsvisor tills dess, shit JAG har things to do!!

Är så vansinnigt ofokuserad på sånt som gör mig förbannad nuförtiden. Det är väl en bra trend, men min blogg blir ju lika tråkig som en gråsten! Jag ska skärpa mig, jag lovar, men just nu mår jag bara så jävla bra!
Har en massa roliga saker att se fram emot, många fester med people I love, många sköna träningsdagar med sköna människor, många fina stunder i solen.....aaahhhh! Mitt inre liksom smälter och tinar loss i takt med att temperaturen stiger ute. I fuckin LOVE it!

Nu ska jag dra åt svångremmen och ta tag i det här festtemat!
Puss på er era lördagsråttor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar