lördag 24 mars 2012

27 dips med sög ändå!


Åh herregud så bra det där stämmer!! Jag borde ha mängdrabatt, patent och ensamrätt på alla de där jävla pinsen!!
Ja vi tävlade ikväll på gymmet. Det gick riktigt dåligt på grund av flera olika saker, vissa som jag bara har mig själv att skylla, andra som beror på sådant jag omöjligt kunde påverka.

Jag har nog aldrig reflekterat över vilken överjävlig vinnarinstinkt jag har! Vad som ligger bakom det vet jag faktiskt inte, om det är min vilja att alltid vara LÄNGST FRAM, prestationsångesten som vräker sig in i tid och otid, ja nåt är det som slås på och drar över mig så fort det finns något som heter placering att ta.

Jag kan ta ifall jag förlorar på grunder som att jag helt enkelt inte lyfte tyngst, sprang snabbast eller vad det nu än kan tänkas vara. Då har jag i alla fall gjort mitt bästa och även ifall det inte räcker kan jag liksom inte göra så mycket. Men ikväll. Ikväll gjorde jag små onödiga missar som kändes så förbannat onödiga! Det gjorde att det blev inte bättre än såhär. Jag kom inte ens med bland top 5, och var jag egentligen hamnade vet jag inte ens. Så uselt är det. Okej, jag gjorde 27 dips så det var väl inte fy skam, men så är det det enda som är värt att nämna också.

Känner mig skitlöjlig som lackar ut, det är ju ändå bara en plojtävling och "bara på skoj", men ändå. Rätt ska vara rätt ändå, det står jag fast vid. Att jag ändå inte hade haft en chans gentemot pojkjävlarna som var med, är en annan story:)

Fredrik däremot, var hur grym som helst! Plockade bronsplatsen som ingenting. Han gjorde även femtio, FEMTIO, dips!! Men tjena! Grattis som fan, jag är lite stolt själv faktiskt hihi.

Det bästa med allt är att min finaste finaste älskling kom och tittade. Det spelar ingen roll att det inte var nån SM-tävling jag deltog i, det betyder jättemycket att han finns där och stöttar och peppar i allt tok jag gör. Den finaste delen av mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar