tisdag 13 mars 2012

The line is busy at the moment-please hold?

Är jag en oerhört upptagen människa?
Svaret på denna fråga är, för mig, väldigt enkel. NEJ det är jag INTE!
Däremot verkar det som att resten av världen på fullaste allvar tror det. Jag har inte tänkt så mycket på det förut, men på senare tid, efter separationen i synnerhet, har jag sett tendenserna.

"Hör av dig när du har tid."
"Vill inte störa så ring när du kan."
" DU får säga till när DU kan."

Så börjar många sms nuförtiden, och jag undrar då vafan hände egentligen? Och NÄR? När i allsin dar har jag börjat uppträda som om att jag inte skulle ha tid för mina vänner??

I ärlighetens namn så tror jag faktiskt inte att det bara beror på mig, hur jag är och uppträder. Jag gillar att analysera mig själv till molekylnivå, I get that och det är sån jag är. Men ibland. Ibland måste jag även inse att ALLT inte kan vara mitt "fel". Det är inte enbart mitt ansvar att hålla kontakt, se till att vi ses och hörs. Det är liksom ingen oneway-connection där jag ska spela Fia med knuff alldeles själv.

Det kan verka som att mina dagar är fullsmetade och visst, det är för att jag själv ser till det, men det är inte så att jag bara vaknar varje måndag och så har det hänt av sig själv. Jag tycker att det är skittrist att vara hemma, vad nu hemma innebär, för då håller jag på att längta mig tokig. Därför försöker jag fylla tomrummet av saknad i hjärtat med något vettigt. Jag tränar och umgås med folk som ger mig energi.

Sen undrar jag ju ibland varför jag får höra att jag aldrig har tid, för när jag ger sju exempel på de sju kommande dagarna där jag är ledig, så får jag inget konkret tillbaka. Därför tänker inte jag ha dåligt samvete för varje tillfälle!
Okej, det går bort mycket tid då jag, rätt naturligt, i första hand planerar min lediga tid tillsammans med mitt hjärta, men å andra sidan är det desto mer tid då vi inte får ses så den ekvationen går sådär va?

Ja jag jobbar skift och ja jag har olika arbetstider, men uteslut ändå inte möjligheten att PROVA!! Som Eva sa häromdagen: "Jag tänkte att du jobbar säkert men jag testade ändå".
PRECIS så vill jag att ni ska tänka!!

The line may be busy sometimes men aldrig så länge att ledningen kapas, stängs ned eller får konstant avbrott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar