söndag 18 mars 2012

What U see is NOT what U get!

Helgen är slut, jag klev nyss av tåget för att vända och stiga på igen. Undrar som vanligt vafan som hände, men på nåt sätt får jag som alltid ihop verkligheten, biter ihop och blickar framåt mot nästa helg.

Denna helg har bjudit på en hel massa mysigheter plus att jag har fått lite nya intryck att begrunda och sortera.
Först har vi varit på hockey. Det hör ju, för er som hänger med, inte till vanligheterna för en sån som mig, men nu var det finastes hockeylag som spelade och då är man på plats. Basta!
Jag tyckte, och nu är jag ärlig, att det var riktigt kul att se! Okej, nu ser ju inte jag kanske det andra insatta gör, jag är nöjd bara det åks skridskor relativt fort, att det görs lite mål och att det är lite action. Det tekniska spelet lämnar jag åt de kunniga och hey, jag kan alltid fråga varför domaren blåser!

Vi har hunnit med lite promenader i skogarna samt träffat lite nytt folk jag aldrig har träffat förr. Det är något jag känner att jag måste lära om, att umgås med nya, okända människor. Jag har (via min arbetsplats) blivit så van att ingen lyssnar eller är intresserad av det jag har att säga, att jag liksom redan innan antar att det är samma scenario var än jag hamnar. Riktigt så är det ju inte, och det vet jag ju själv också innerst inne.

Det roliga är att jag hela tiden lär mig saker om andra människor. Jag lär mig att så länge man låter tvärsäker på sin sak spelar det ofta ingen roll vad man säger, folk går på det ändå. Såvida det är ett ämne man kan glida igenom, flumma sådär i utkanten eftersom ingen annan ändå kommer ha stenkoll. Idag hade jag faktiskt stenkoll på en grej, det kändes skönt. Både för att jag hade rätt och för att det jag nyss beskrev verkligen håller. I de flesta fall.

Sen har jag märkt att jag har blivit mer och mer försiktig vad jag säger om mig själv till folk. Förr babblade jag nog på mer än vad som kanske var bra för mitt eget bästa, men idag känner jag att det ibland kan skada mer än bidra med något positivt. Folk har så mycket åsikter om allt som är lite utanför ramarna, lite annorlunda, och jag vill faktiskt inte alltid ha råd eller någon som tycker till för att de tror att de ska hjälpa eller veta bäst eller vad nu orsaken kan vara. Om jag vill ha råd eller åsikter ber jag om det, vad som är bäst för dig kanske inte funkar för mig. Så enkelt är det.

Ofta hör man frasen "what you see is what you get", men jag hävdar snarare att det är tvärtom. Du tror det du ser, alltså måste det vara så, right? Jag säger att det inte alla hänger ihop. Vi väljer själva vad vi vill ska synas utåt eller inte, och de flesta har nog en hel del issues underneath. Så även jag, även om jag är jäkligt bra på att avslöja mina akilleshälar gång på gång här på bloggen. Jag uppfattas nog ofta som att jag går att läsa som en öppen bok, men där har ni fel. Det finns en hel del som gömts här inne, vissa grejer som jag aldrig berättat för en enda levande själ. Det kanske vore bra, jag kanske borde för mitt inre lugns skull. Det jag vet är att jag i alla fall vet vem den personen blir, och det ger mig ett lugn i sig. That's why, what U see is NOT what U get. Not always anyway...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar