lördag 24 mars 2012

Världens bästa sämsta lördag

Det där kan ju tolkas på flera sätt förstås, men i detta fall menas det att trots att jag jobbar nätter och sover dåligt, har jag haft en galet bra lördag!

Vaknade i och för sig åt helsike för tidigt, 11:20, men det var å andra sidan lite självvalt eftersom jag vill hinna umgås så mycket som möjligt och inte sova bort dagen. Yeeah right, som om jag skulle kunna det ändå haha!

Hockey eller fotboll stod på tapeten, valet föll på hockey så vi traskade bort till O'Learys för att spana in matchen och äta god mat. Glömde den lilla detaljen att BOKA BORD, för tydligen är sportevenemang något som
den här stan går igång på! Knökat överallt! Ska för övrigt tipsa alla singeldamer att om ni letar en flock med det motsatta könet, THIS IS THE PLACE TO BE!! Snackar vi kvantitet, nemas problemas, men om vi pratar KVALITÉT kan jag tyvärr inte yttra mig nämnvärt då min studie inte sträcker sig över någon större tidsperiod. Idag alltså, så det får duga, take it or leave it! Vet dock inte heller hur mottagliga de är för visat intresse då de förmodligen vill se matchen de kommit för att, just det, titta på. Kan hända att det vänder efter matchens slut, så alternativet är ju att stanna hemma och piffa till er för att smyga ut och slå till efter mörkrets inbrott. Vad vet jag, herregud lyssna inte på en som är på krogen i snitt....ja nästan aldrig!!

Tror vi lämnar det så och återgår till ämnet. Hockey. Jag kan det inte, jag ser det sällan och jag skulle aldrig bädda ned rumpan i soffan för att, på egen hand, följa en match. Däremot, i rätt sällskap är allt roligt, och jag vill ju gärna förstå och hänga med när det händer. Sen att det känns lite som första gångerna man övningskör, ni vet man sitter där och det enda man ser är punkten alldeles framför motorhuven. Lite så är det med mig och hockey, jag ser pucken och missar det runt om :)

Nästa helg är det Giffarna som ska få ett studiebesök. Det är faktiskt inte första gången men jag kan heller inte skryta om att det hänt fler gånger än jag kan räkna på mina fem fingrar.

Lite mat och sen var det dags att rulla till jobbet. Känns betydligt mer motiverande när jag vet att jag får krypa ned i en varm säng och lyssna på en sömntrött godis som snusar sött. Mmmmmys på hög nivå!!

Slipper ju dessutom en timme när vi övergår till sommartid. Ååh vilket vackert och efterlängtat ord!! Sommar....Glöm inte att ställa fram klockan nu!

Sleep tight honeys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar