tisdag 6 mars 2012

Vilse igen men back on track

Lyxen att få äta frukost tillsammans är kanske något de allra flesta inte tänker på, men för mig är de morgnarna få räknade och också den tid jag uppskattar nästan mest. En hel dag ligger framför en, en hel dag av att få vara tillsammans. Tillsammans, gud vilket vackert ord, i alla fall när man har någon att vara tillsammans med!

Imorse var ett sånt där bonustillfälle när vi fick en extra frukost, fast inte hela dagen då finaste finast måste jobba.

Annat var det för den här lyxliraren! Vid halv elva drog jag ut på en löparrunda. Fick den sluga tanken att jag skulle testa förra gångens missöde, då jag sprang vilse, fast nu visste jag ju hur jag skulle ta mig hem så det här skulle bli en riktig kanonrunda. Men tjena, att jag aldrig lär mig!

Startade med att springa rätt åtminstone. Tog av där jag trodde att jag sprang fel sist, hamnade på en väg jag inte kände igen så smart som jag är vände jag om. Tänkte att jag tar det säkra före det osäkra, och springer där vi faktiskt gått fler än en gång. So far so good!

Hamnade TROTS DET alldeles snett för min smak. Stod och stirrade på en spårkarta med tre vägar i olika riktningar och Bagarmossen läskigt nära. Svor inombords eftersom jag inte ens kunde tyda kartan, visste ju för fan inte ens var jag kom ifrån men kunde i alla fall se vart jag skulle. I teorin alltså. Vände om, chansade in på väg hundrafemtioelfte i ordningen, sprang några hundra meter och dra mig baklänges på en pinne: JAG KÄNDE IGEN MIG!! Faran över för denna gång, därmed inte sagt att jag inte kommer tabba mig nästa gång, för det finurliga är ju att det inte är min förtjänst att jag hittar hem. Jag har bara en jävla tur! Jag skulle ju för fan gå vilse i en tändsticksask bara jag var så liten att jag fick plats!

Tiden var för övrigt inget att skryta om. Började bra, de första fem kilometrarna höll jag ett snittempo på 4:58/km, men det slutade väl med i runda slängar SEX min/km på grund utav min oerhörda brist på kartläsning, lite korttagning plus isgator större delen av sträckan. Jaja, ut kom jag ju!

Lite bilder från turen. Prisa skyltar som är STORA och TYDLIGA!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar