onsdag 6 juni 2012

Ro hem en inre frid



Tog den här bilden under min morgonpromenad imorse. Tycker att det är en alldeles fantastisk bild, inte för att jag är någon outstanding naturfotograf, utan för att den representerar verkligen något som det finns alldeles för lite av i vår moderna värld.

Nämligen.....INRE FRID!
Det är så mycket stress, och alla springer omkring och gör saker de bara måste göra för annars blir jorden fyrkantig och allt går åt helvete.  Vi ger och ger till alla utom oss själva. Vi lurar oss att tro att vi gör saker för vår egen skull, men egentligen är det bara en täckmantel för att andra ska se oss som så förbannat odödliga och duktiga.
Det verkar vara otroligt svårt att ta ett djupt andetag, sätta sig ned och ge själen vad den behöver.
Det är ju egentligen så enkelt! Det är faktiskt precis så enkelt som en man på en brygga, ensam med sitt spö och kaffetermos.

Jag tycker ändå att jag är ganska bra på att ta tillvara på de små tillfällena i livet som boostar själen och ger energi. Som att fånga ögonblicket ovan till exempel. Även fast det inte är jag som sitter där på bryggan, kan jag ändå glädjas åt den på något sätt. Det ger mig frid att se att det fortfarande finns en enkelhet kvar i världen. En enkelhet som är så oerhört värdefull, och jag hoppas verkligen inte att den försvinner med den äldre generationen.

Nog om detta. Vad händer idag då?
Jo! Idag ska jag dejta sweet Eve. Vi ska, förhoppningsvis om inte regnet bestämmer sig för att vräka sig över oss, ned på torget och spana in nationaldagsfirandet. Jag kommer alltid att vilja ha tillbaka ögonblicket när Tommy Körberg sjöng och jag blev så rörd att jag grät som ett barn, men Ulrik Munter får väl gå det med. Man ska inte vara så kinkig!

Sen ska jag väl träna också. Träna, äta och kanske hälsa på någon på kvällskvisten?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar