torsdag 28 juni 2012

Snart hemgång

Imorgon bär det av norrut igen, hem till gamla vardagen och jobb som vanligt. Blandade känslor måste jag säga, jag är inte riktigt säker på vilken som väger tyngst. Tiden går så vansinnigt fort!

Jag gillar ju det här med att gå i skolan. Lite lustigt då jag mer eller mindre hatade det hela uppväxten. Jag kände mig inlåst och världen var full med tvång. Nu däremot, känns det som en enda stor lekstuga! Freedom with responsability that is. Alla vi är ju där av egen fri vilja, och det kan ju såklart vara därför det blir en sån skön stämning. Måste dock säga att jag har haft grym tur, det är riktigt sköna lirare jag går med. Har känt så sedan dag ett, och jag tror faktiskt att skolan har hjälpt mycket på ett positivt sätt i min deff. Trodde ju att det skulle bli precis tvärtom, men här slipper jag förklara "varför", det bara accepteras, med viss nyfikenhet dock.

Diskuterade min deff med en av lärarna idag. Funderade lite kring hur underskott på mat påverkar mig, hormonellt, kroppsligt, ja rent allmänt. Han menade att han inte trodde att det var någon fara, utan att det istället kunde ha rentav en motsatt effekt. Att det är bra att leva på lite energi ibland, precis som det gjordes på stenåldern. Så länge det inte pågår en livstid alltså!!

Den här veckan har jag känt mig lite mer energirik också. Inte som jag brukar förstås, men det har förmodligen underlättat att jag är inne på upploppet nu. En vecka kvar, herregud!! Har mycket att stå i till veckan. Greja med bikinin, öva posering (som jag gjort åt helvete för lite!!), spraytanna mig, inhandla maten tills lördagen, boka in möte med både min guru och min fotograf. Japp jag har en egen sådan som ska fota, jäääkligt sweet!! :D Får hjälp av underbara Eva som hjälper, fixar, stöttar och tänker där jag själv brister rejält.

Imorgon kommer jag hem hörni!! Känn på den va!

Bjuppar på en sneakpeak på min tävlingsoutfit.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar