fredag 8 juni 2012

Student 2012

STORT GRATTIS till vackra kusin Elin på studenten!!!!



Hänger på stan och glor på lastbilarna




Två kusiner....för 12 år sen var det jag :)





För 12 år sedan tog jag studenten. 12 år är en väldigt lång tid på många sätt, dels just för att det är 12 år men även för att det händer så otroligt mycket just de åren. Jag var inte ett dugg motiverad till egentligen någonting den dag jag tog studenten. Jag trodde att jag var odödlig, bäst i världen helt enkelt, och det var inte bara mina höga klackar som gjorde mig stor på jorden när jag stod där på trappan och trodde att alla, precis alla, var galet avundsjuka på just mig för den känsla jag hade i kroppen just där, just då.

Och just den där känslan hoppas jag att Elin får behålla en väldigt lång stund. Mycket längre än den stund hon stod där på trappan. För det är en känsla man egentligen är värd ett helt liv. Man ÄR bäst i världen, alltid, men det är så lätt att glömma det när livet tar olika vägar och man möter hinder som man inte ens visste fanns. Man tar sig igenom och förbi, absolut, men jag önskar och hoppas att hon alltid håller fast vid den känslan av att just HON är mest värdefull på jorden, inte minst för sig själv. Så länge man tror på sig själv, följer sina drömmar och gör sitt bästa för att nå dem.....ja är det inte det allt går ut på?


Lyssna gärna på andra Elin. Det är värdefullt att ha människor omkring sig som kan sortera och kategorisera när man själv inte riktigt hittar rätt väg. Lyssna, men välj ut det som hjälper DIG framåt och för allt i världen, lyssna mest på dig själv!
Ut i världen och LEV nu!!!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar