torsdag 14 juni 2012

Ut med det gamla.....

.....nu tömmer jag kylen!!

.

Nedräkningen har börjat. Nu är det dags att rensa ur kylskåpet så maten resterande dagar blir det ni ser:
Kassler med grönsaker och ugnsbakade rotfrukter

(Jo jag har mer saker i kylen men inget som passar till lunch/middag....tror jag iaf men jag lyckas säkert få ned ett och annat till en grismatsmiddag haha.)



Fattar inte att tiden har gått så fort! På lördag åker jag och på måndagmorgon kl 08:00 sitter jag där på skolbänken med pennan vässad och ett tomt block som ska fyllas från pärm till pärm.

Dock har jag ju, som vanligt, packningsproblem!
Hur fan ska man tänka liksom? Jag vet ju inte ens vilka kläder som passar längre så jag måste ju även PROVA varenda satans plagg innan det får godkändstämpel och kan packas ned i väskan. Byxor är inget problem dock, det löser sig själv i och med att jag knappt har några som sitter på haha! Tur att det är sommar och jag kommer undan med att såsa runt i baggypantsshorts och klänningar!

Hur tänker ni som håller på såhär år ut och år in. Deffar, tävlar, äter, deffar, tävlar, äter.....
Har ni två garderober eller vad? Eller ni kanske är så förbaskat disciplinerade att ni ändå kan ha alla kläder året om....hmmm....tänkte inte på det.
Själv samlar min kropp på sig vätska och fett så fort jag tittar på en ostmacka, så jag får vackert bita i det sura äpplet och antingen äta och gilla läget eller ge fan.
Guess what I´m gonna do den 8:e juli?! ;)

Anyway. Såhär ser det ut på min soffa just nu. Jag har morgonpromenixat, tränat, ätit, håller på att tvätta och packa lite slött. Hade varit skönt att bli klar med det så att jag kan sova en stund innan det är dags för en kvällspromenad med Bea och efter det nattjobb.
Så jag jobbar vidare........suuuck it up and go on!
Ännu ett meningslöst inlägg, I know, men det kommer snart någon djup fundering från det innersta av min hjärna. Den är bara alldeles för trött för att bry sig om något annat än att klara av det mest väsentliga just nu, så den har väl stängt av resten i ren överlevnadsinstinkt.

2 kommentarer:

  1. Än en gång snälla du hjälp mig nu kan jag ju inte konditions träna på grund av foten men hur ska jag lyckas

    SvaraRadera
  2. Hej tösen!
    Fy vad trist att du är skadad! :( Jag törs inte komma med några konkreta riktlinjer då jag inte har någon utbildning inom skador och liknande. På vilket sätt är du skadad? Hur kan du använda foten? Kan du promenera? Det är en högst underskattad motionsform då det är både skönt, hälsosamt och effektivt när man går på energiunderskott och vill bränna fett men bibehålla muskelmassan. Sen finns det såklart en hel del andra aspekter att ta hänsyn till som livssituation, tid, mål etc. Du är envis och målmedveteten vad jag förstår och jag tror på dig!! Kram

    SvaraRadera