tisdag 10 juli 2012

Hungrig på "Hunger game"?

Igår var vi på bio. Det var ju en mysig och tilltalande tanke som vi kom på sådär hux flux. Observera att det här var INNAN vi hade sett filmen!

Om ni har absolut ingenting att göra under två timmar av era liv. Om ni har gjort allt era sinnen bara kan komma på. Om ni har klippt era tånaglar i absolut räta vinklar med den slöaste fotfil ni kan tänka er....

DÅ!
Kan ni, men jag är fan osäker på ens då, kanske, möjligtvis, slänga ett öga på denna, förmodligen, kanske sämsta SKIT som någonsin producerats. Någonsin alltså!

Jag försöker febrilt se det framför mig, hur manuset tas fram.
"Jo tjena jag har sjukt tråkigt och vill straffa resten av världen för det. Nu har jag hittat på världens sämsta manus, jo jag lovar, det är för övrigt det enda jag kan lova för jag är faktiskt lite osäker hur många idioter jag kan lura att se detta vedervärdiga crap!"
(Tydligen en hel jävla del eftersom det var fler än vi i salongen. Nog för att salongen var minimal och bioduken lika stor, eller liten, som min tv hemma, och bara det borde ha varnat oss att gå redan innan misshandeln började.)

Vi fortsätter:
"Storyn ska handla om ett spel, det ska vara barn som tävlar och på slutet ska en vinna.Eller två, det är inte bestämt än. De kommer vara i skogen och där är det grönt. För att få lite kontraster slänger vi in människor i helt obegripliga kläder, kläderna ska vara lila. Varför? För ingen som helst anledning alls, det är det som är så sjukt! Människorna kommer förresten inte att uppfylla någon som helst funktion i filmen så det gör egentligen skit detsamma. Men de ska vara med, bara för att jävlas!"

Ja sådär tror jag att det kan ha gått till. Skådisarna måste ha blivit hotade eller haft väldigt ont om pengar eftersom de medverkar i filmen. Hur fan de fick med Donald Sutherland har jag en egen teori om. Han behövde helt enkelt pengar för att klippa sig, något annat är uteslutet.

Så om ni vill dö en smula själsligt kan jag varmt rekommendera denna film. I annat fall tycker jag att ni ska tacka oss å det grövsta för att vi genomlidit detta helvete. För er skull. Såklart. I tjänstens öga!

1 kommentar:

  1. Haha och jag grät som ett barn till filmen! Inte för att jag led, men för att jag tyckte att de porträtterade syskonkärleken och det goda i huvudpersonen så fint. Men vi ska tillägga att jag var i en något instabil situation just då och verkligen behövde gråta.

    Resten kan jag dock hålla med om - sjukt konstiga inslag och kläder, förutsägbart manus och väldigt tveksamma skådespelarinsatser.

    Roligt att man kan tycka så olika. MEN - ska tilläggas - jag lär inte se den igen.

    SvaraRadera