söndag 29 juli 2012

Pack my bags...

....let´s get movin´



Antingen så tycker ni att det ser lite ut eller så överjävligt mycket ut för att vara borta i fem veckor. Jag misstänker att min älskade älskling kommer tycka att det är överjävligt mycket haha, och iofs har han rätt, man behöver inte femhundra linnen direkt, tekniskt sett skulle jag behöva sju typ då det faktiskt finns tvättmaskin i Stockholm också. Men här är jag så mycket tjej det bara går att bli, tyvärr. Det är inte bara att slänga på sig nåt och gå. Ibland är kroppen svullen och då vill man dra på sig en sopsäck, så om det nu skulle vara så att jag hade planerat in ett tight fodral rimmar det rätt illa. Det är inte nåt som "vi får för oss", det är faktiskt så att våra kroppar förändras ständigt från dag till dag, och då är det bara att gilla läget and go with the flow.

Däremot när vi ska till Thailand.....Då ska jag nog ta experthjälp i att packa lätt, för där går jag nog bet.
Snacket som gick när vi diskuterade vad jag måste packa:

"Måste jag ha med mig en massa kläningar, äter vi på gatan eller ska vi på restaurang tro?"
"Äh vi ska väl inte äta på nåt fancy ställe varje dag, det räcker väl med en vanlig klänning."
"Okej, då måste jag ju ha med mig en massa klänningar."
"Massa?? Det räcker väl med två, du får väl tvätta dem om de blir skitiga."

As simple as that. Wam bam kadam liksom. Och ja, han har ju rätt :)

Denna gång känns det bara roligt att åka, ingen ångest här inte. Eller jo, jag saknar er redan, mina nära och kära. Jag saknar att bara kunna ringa och knalla över till nån helt apropå, sånt gör man inte i storstan :)

Men nu ska skiten in i bilen!
Heeere we gooo!!!!!

1 kommentar:

  1. När åker ni till Thailand flyr ni i vinter eller? Vi åker 4-19sep

    SvaraRadera