torsdag 27 december 2012

Khao Lak

Vad fan ska ni hit och göra alla förbannade turister??!!!!
Hittills har semestern spenderats i thailändska, genuina miljöer där VI var de som var utsocknes, annorlunda och pratade konstigt. Maten lagades på enklast möjliga vis och såldes i stånd som vilken livsmedelsnisse hemmavid skulle slitit flinten blodig och ojat sig hes över. Helt övetygad om att man dör om man kommer i närheten av självaste maten, än mindre övertygad om att det som faktiskt ligger på stekbordet förmodligen inte är riktigt dött.

Nåväl.
Jag har ätit mat från sådana stånd hela veckan. Det har varit den mest fantastiska mat jag smakat. Full av smaker och andra upplevelser, och jag har inte dött än.

Så kom vi till Khao Lak.....
Detta överjävliga sönderturistade ställe får mig att vilja krypa ur skinnet, sy ett segel av det, bygga en båt att fästa det vid och dra. Bara dra rakt ut i havet!
Vi åt lunch på en restaurang. Den första "riktiga" restaurangen med duk, trästolar och all den där skiten ni vet. Smakade INGENTING!!!! Men kostade fem gånger så mycket som i det där lilla plåtskjulet där hela familjen varit med och bidragit till upplevelsen.

Fy fan!
Nä hit åker jag inte igen! I och för sig, fröken "Tänk-sist-men-tala-gärna-åt-helvete-för-mycket" kanske ändrar sig när hon sett omgivningen längre än en eftermiddag. Troligt? Nää just det!!

Det här gjorde jag för er skull. För er skull så att ni inte ska vara alltför avis. Även för min egen skull också. Jag gillar ju att vara förbannad haha!

Imorgon försvinner jag ur etern och återkommer den 30:e dec. Snorklingstur till Similan Islands så SKIN SOLEN SKIIIN!

Olika standard har vi iaf på vår resa ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar