söndag 23 december 2012

Thaiboxningen och jag...

....kanske inte skulle ha varit en match made in heaven right now, men helvete vad kul det var att testa!!
Tränaren var lite tandlös och hur söt som helst, men jag skulle inte vilja bli knäad i fejset av honom en mörk torsdagskväll. Eller någon annan kväll heller för den delen....eller dag....eller....ja ni hajar tugget! Han kunde nog inte så många andra ord än "step" och "one two one two" på engelska, och jag kunde inte ett enda av de ord han sa på förmodad thailändska, men vi förstod varann på något sätt ändå :)

Fantastiska människor här nere, tålmodiga och vänliga, alltid leende och tillmötesgående. Jag är otroligt tacksam att han tog sig tid med en gröngöling som jag. Jag hade drygt två timmars tokrolig lekstuga och det är liiite så att jag önskar att jag hade några månader på mig att träna ;) Den här sporten vore oerhört bra för att testa och tänja på mitt tålamod, som är obefintligt vad gäller nästan allt haha. Att få in rätt teknik är inte så jävla lätt, och en spark är fan inte bara en spark ska ni veta! Nej jag är grymt imponerad, av deras fysik, teknik och mentalalitet.

Kan inte lägga in en länk till boxningsklubbens hemsida från mobilen, men jag gör ett försök senare från en dator.

Lite bilder från slagfältet :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar