torsdag 6 december 2012

Tungan rätt i min vid tunga knäböj

 
 
Hjälpte sisådär med den manövern när jag klantarslade till mig och föll lite framåt på sista repetitionen. Resultat? Sträckning av höft/rygg och jag fick helt enkelt ge fan i resten av seten. Tjurade ändå på, jaaaavisst här är man utbildad PT som hävdar att kroppen talar om så förbannat mycket men lyssna är tydligen inte min melodi. I och för sig, till mitt försvar slutade jag faktiskt med knäböjen och bytte övning istället. Tog också tid till att känna hur det kändes, så lite cred vill jag ändå ha för det.
 
Ska bli skoj att utvärdera det här med maxstyrketräning. Har aldrig riktigt satsat på det förut men nu när jag har kunskapen om varför och vad som händer med muskler osv, är det skitskoj att verkligen laborera och vad passar bättre än att göra det på den egna kroppen? Jag tänker som så att det jag inte själv testat kan jag ju inte heller lära ut.
 
 
Well well, jag har inte så mycket att tillägga just nu. Lite lunch på det här så är jag på banan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar