onsdag 4 maj 2011

Dansa fastän hjärtat brister

Jag älskar verkligen "nya" upptäckter, speciellt när det handlar om musik. Musik för mig är....ja det finns inget som påverkar mig mer. Jo i kombination med något annat så är det nog rätt överlägset, men musik är ungefär som syre, I just got to have it. Min nya tatuering ska bli orden "The four right chords can make me cry" I swear!
I alla fall. Har hört dem förut men har aldrig brytt mig om att verkligen lyssna in mig. Fick veckans bästa tips häromdagen och nu är det detta som spelas hemma. Kanske inte någon peppande vårmusik, men det är jävligt skönt att bli lite sådär melankolisk när själen är trött.


Annars då?
Intet nytt under solen. Ska snart göra mig redo för ett nytt crossfit-pass. Det är en grymt bra mental träning för mig, att inse mina svagheter och försöka förbättra dem. Jag är ju sjukt otålig annars, vill kunna allt på en gång. Det här är lite av en evighetsstig märker jag. Det går inte att blunda för det man inte klarar av, eller jo det kan man, men om man vill förbättra sig så funkar det inte. Jag fick en tankeställare när jag pratade med en som är helfrälst i crossfitträningen. Han gav nya perspektiv genom att säga att han ville ha bra kroppskontroll och inte "bara" ha en good looking body.
Är inne på det spåret jag med. Ren styrketräning ger en rätt tung kropp. Jag vill vara stark, smidig och fit.....och då tror jag att crossfit är en bra träningsform. Det kommer märkas åt vilket håll det går antar jag :)

Ser fram emot helgen. Egentligen ska jag jobba meeeeen har tagit ledigt för en tripp till Vemdalen. Det är "Vårforum" vilket inte säger mig ett skit egentligen, orsaken till varför jag åker är för att fira en grym brutta som fyller 30+10 ;) Puff, brollan och min hjälte GUNNARRRRRR kommer stå vid min sida genom this wonderful battle. Arne stannar tyvärr hemma och går på 30-årsfest. Kommer bli en oförglömlig helg, det är jag helt säker på. Kameran och min skarpa blick kommer vara med så att jag kan visualisera detta för er när jag kommer hem!

Men först har jag en natt kvar. Utan sömn och utan mat kommer den bli minst lika lång som den andra. Shoot!

1 kommentar: