måndag 2 maj 2011

Fitnessfighten here I come


Japp då är den igång! Har anmält mig till Fitnessfighten som kommer pågå från och med den 1:a maj till den 30:e maj. Kort historik så funkar det som så att alla kan vara med, tränad som otränad. Man får ett kost- och träningsprogram som man ska följa under en månad och sen vinner den som gjort det bäst utifrån utgångspunkt. Kan tyckas att de kanske borde ta mer hänsyn till hur man ligger individuellt istället för att ge samma program till alla, men det kanske finns en mening med det också?

Why then? Jo för att ha ett litet projekt på gång, något som kan motivera mig till att ge en lite högre växel. Hur har starten gått då?
Fööör jävla risigt haha! Gårdagen blev en slö soffdag med endast två måltider (och inte sex styckna som rekommenderas). Först två knäckebrödmackor med ost, skinka, tomat och till det två ägg och kaffe. Middagen serverades tidigt i form av en köpt kycklingsallad med heeeelt fel bröd till!
Idag då? Man kan ju tycka att måndag är en bra dag för förbättriing men ICKE för denna tös! Började bra med grötfrulle, min ordinarie i form av fiberhavregrynsgröt, en uppskuren frukt och i hela härligheten ett ägg nedknäckt. So far so good.

Drog på Helex för ett bröst/triceps/biceps-pass med Fredrik. Efter det drack jag en proteindrink och sen hann jag inte med något mer förrän jag kom till Therese på Resia och panikslängde i mig två frukter. No good!

Väl hemma har jag faktiskt fått i mig 150 g kycklingfilé, 70 g kokt ris och lite grönsaker. Är det någon som är medveten hur SJUKT LITE 70 g kokt ris egentligen är? Jag kommer dö av hunger! Måste dubbelkolla ifall det är lika mycket som 1 dl okokt ris......känns tveksamt eller så är det min våg det är fel på!
Stark mat är bra för både fettförbränning och motverkar hungerskänslor. Eller, man blir fortare mätt heter det, hungrig blir jag i samma sekund som jag slutar äta haha. Anyway. Köpte röd currypasta, tänkte att det här är snabbt, lätt och färdigbrett att gnida in kycklingen med och sen woppa in i ugnen. MEN HELVETE vad STARKT det blev!!! Snoret rinner fortfarande som en syndaflod!

Jag måste bättra mig helt enkelt. Om starten blev rough så kan det bara bli bättre mot slutet, right? Moroten är som sådan att de fem bästa får vara med i Fitness Magazine och där röstas vinnaren fram av läsarna. Vore ju grymt skoj att få vara bland dem. Känns väldigt långt bort men a girl can dream right?

Annars har jag haft en FANTASTISK dag!! Den var välförtjänt på alla sätt och vis för nu går jag i dvala och drar igång lite nattskift på jobbet igen.

Peace out lovers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar