onsdag 11 maj 2011

Kiss...ie my ass!

En sak som jag gått och funderat länge på är hur vi styrs av media, samhället och varandras beteenden. Helt klart är ju att det är utseende som styr framgång, popularitet och intresse.
Vi väljer ett ämne:

MUSIK
Vad är det vi ser på MTV, de som fortfarande tittar på den kanalen vill säga? Jo antingen en massa halv/helnakna brudar som trycker arslet så hårt mot kameralinsen att den där stackars assistenten som har i jobb att hålla linsen ren måste förbruka ett GÄNG trasor och antifettmedel varje timme. Den som sjunger låten är förmodligen jävligt fet och rik, black or white all the same, men ingen tittar ju på HONOM ändå!
Är det barn man riktar musiken till så kan man ju (än så länge) inte riktigt använda sig av de där brudarna, nej då måste vi ha en sockersöt liten grabb som kan sjunga gossedjuren ur famnen på de små liven.
Nu förutsätter jag att man riktar sig till små tjejer för små killar ger inte lika stort klirr i kassan i detta forum. Jaha se där, nu var jag diskriminerande också!

Vil väljer ett nytt ämne:

BLOGGAR
Här är det egentligen skit detsamma HUR man skriver. Stavfel, särskrivningar i form av "jätte stor" eller långa obegripliga haranger är nog mer en bonus än ett nederlag. MEN! Bloggen måste SE BRA UT! Vilket är samma som att den som skriver måste, eller ska helst i alla fall, lägga ut sjutusen bilder på sig själv DAGLIGEN, där denne poserar på bilder vilket man under finner texter som "Här är min morningoutfit" "Nu ska jag gå på stan" "Titta på min mage som jag redan har spänt 30 ggr idag och ja jag har också lagt ut dem ifall ni missat det"

Såna saker är sjuuukt viktiga! Sen får man inte missa den matchande väskan, hunden eller skorna till för då är man dödsdömd och helt körd för dagen!
Vad jag menar med detta är att jag blir så satans förbannad! Inte för att jag är så mycket annorlunda, jag vill ju både att det jag själv gör och presterar ska se bra ut, men jag kan iaf stoltsera med att jag ICKE läser bloggar a la hon som äter barnmat osv osv......Det är ju DET jag tycker är överjävligt! Vad fan är sådana människor kända för egentligen?? Vill vi inte läsa sånt som är intressant, egna funderingar, sånt som ger en själv något utbyte istället för att dras till skit som bara skrivs för att provocera.
I och för sig, de är ju inte dumma. Egentligen. Är målet att bli känd och få gå på gratis kändisfester så fine, då har de ju lyckats. Jag tycker bara att det är lite snedvridet. Fast vad fan vet jag egentligen, som sagt jag läser ju inte deras bloggar haha så har jag då rätt att yttra mig? Jahaadå det har man alltid tydligen!

Jag vet ju att jag skriver bra. Har för övrigt jävligt svårt att säga att jag är bra på nåt men uttrycka mig i ord det kan jag. När jag lade ut bilder från i påsk då jag solade på altan steg min läsarkrets med säkert 80%. DEN DAGEN! Det säger ju allt och lite till...... Jag kanske ska skita i att skriva med ord och bara lägga ut bilder jag också? Problemet blir ju att jag har inte 1000 outfits, inga väskor att visa upp och skor....ja det är typ "det här är mina vinter- alt sommar-skor."

Crap! jag får väl inse att det inte blir några kändisfester för mig. Det räcker ju iofs med alla 30-årsfester som varit/är i år haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar