tisdag 3 maj 2011

Vissa lär sig verkligen inte ett dugg!

Status på denna tös at this moment:

Trött som satan, trött på att inte kunna sova när jag borde och verkligen behöver. Tog mig i alla fall iväg på gymmet för ett crossfitpass med Fredrik vilket var roligt som vanligt. Gjorde nio chins today......det går fan så sakta men nu har jag ju faktiskt inte ens gått in för att öka i dem de senaste veckorna så jag är glad anyway!

Hungrig. Konstant hungrig. När jag påtade ihop min dagsranson så blev det fan inte mycket i slutändan! Tycker det ser mer ut på schemat som jag fick men vad vet jag, när man väl väger skiten och det ligger och skrattar åt en på tallriken så är man inte så kaxig längre haha.
Det bränner i truten efter ännu en röd curry-kycklingfilébit......Jag kamouflerade bristen på mat med ett gäng grönsaker. De tänker jag ärligt talat inte ens ta med i beräkningen, får jag inte stoppa magen med NÅN slags substans så ger jag fan upp!

Glad. Ja jag är glad. Jag har så fina människor runt mig så jag blir alldeles var och fluffig inombords. Det senaste året har verkligen gett mig en peopleboost utan dess like. Nej det ordet kanske inte finns men ni fattar ju ändå vad jag menar.
Jag har hittat en grymt bra tränings- ja och allmänt också för den delen, -vän. Känns som han är en sån som kommer stanna kvar längre än en busshållplats vilket känns ruskigt skoj!

Det känns som om jag börjar hitta hem. Jag lär mig vad jag tycker är viktigt i livet, vad som gör mig glad, vad och vilka jag vill ägna min tid åt. När jag tänker på vilka underbara människor jag har att dela detta med så är livet en riktig högvinst!
Man lever, lär och svetsas samman med andra men vissa, vissa verkar inte lära sig ett dugg! De står kvar på samma plats som för 15 år sen, helt oförmögna att inse det själva. Tragiskt, verkligen, men sådana människor är verkligen bra på att tala om för ANDRA hur fel de gör, hur dumma saker de säger osv. Det får mig verkligen att undra ibland. Hur hamnade man med de människorna från första början? Och varför?

Nej det är dags att se saker för vad de är. Jag väljer min tid och nu tänker jag ratta Ådi mot några av de som geer glädje i livet. Time for a cup of coffee YES PLEASE!! Seeen nattjobb!

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!

    Jag upptäckte precis din underbara blogg tack vare att du kommenterade i min angående mina ätstörningar när det kommer till diet. Visst är det sjukt att en PT kan få en att bli ätstörd??? Så ska det ju fan inte vara! Skönt att vi båda börjat inse att man inte kan leva sådär utan måste hitta balansen nånstans. Skoj att du är med i fitnessfighten även om det låter sjukt jobbigt det där med. En portion ris är fan INTE mycket att hänga i granen.. 70 gram!?? Det måste ju var typ okokt?

    Hur som helst, tack för att du tog dig tid att kommentera, jag kommer definitivt försöka följa din blogg och din resa nu.

    Ha det bäst!!

    Btw.. idag sket jag i ALLT och åt det jag ville. Och det var underbart :D

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för de fina orden, vad skoj att du gillar min blogg :)
    Kommer ABSOLUT att lägga till din och följa din resa, du skriver verkligen bra!

    Ja det här är inget man gör för en livstid men det kan vara skoj att testa på en kort stund. Jag gillar utmaningar hihi. Men precis som vi båda har insett så är det bäst att satsa långsiktigt, träna för att man vill och äta det man vill.

    Man måste helt klart unna sig, precis som du gjorde idag, det är livskvalitet om nåt!!

    U GO GIRL!! :)
    Kram på dig

    SvaraRadera