tisdag 11 oktober 2011

Min kropp är gjord för att röra och röras

Drar av lite träningspics.....




Min iphone är inget att skryta med när det kommer till att fota.. Man ska fan vara blixtstilla för att bilden ska bli sebar.....as U all can see är de rätt suddiga och det är INTE fotografens fel. Fredrik var INTE på fyllan, det var INTE ett afterworkpass vi körde, eller jo på ett sätt haha men utan spriten, och han har heller inte någon släng av parkinsons. Resultat: Min iphones akilleshäl!

Shoppade upp mitt presentkort som jag fick av mina fina arbetskamrater. Bilder på det kanske kommer imorgon, nu är det för mörkt för att fota. Riktigt nöjd är jag i alla fall.

Har varit en ruskigt bra dag för mig och min kropp, vad gäller rörelse alltså. Intervallpass, gympass och ett buggpass. Varje gång jag dansar undrar jag alltid varför jag inte gör det oftare?? Min kropp blir glad, tokglad, av att uttrycka sig, så varför ska det vara så jävla svårt att skapa tillfällen för det?
För det är viktigt, att göra det som man blir glad av. Det är så många som aldrig gör något alls för sig själva. Tragiskt och trist, men jag vet i alla fall var jag måste göra för att hålla mig och min kropp i trim.

Röra på den och låta den bli rörd, as simple as that!
Spinner som en katt när jag blir pillad i håret och kan sitta så i....ja än har jag aldrig varit med om att jag önskat att någon ska sluta när de väl börjat haha! Jag är en fysisk människa, fast ändå inte. Jag har ett väldigt öppet och lättillgängligt kroppsspråk för vissa men det betyder inte att den här kiosken är öppen för vem som helst! Jag kan få nästintill allergiska reaktioner eller andnöd när folk som jag verkligen inte känner någon som helst anknytning till, kommer fram och ska krama mig. Var fan kommer den idén ifrån, att de får kliva in i min privata sfär och skära en tårtbit?
Nä det där har jag svårt för, folk som inte kan känna sig för. Har de ingen personkännedom eller respekt för andra?

Så, ni som instinktivt känner att ni bara kan kliva på fast dörren är av säkerhetstyp, låst med flera nycklar och av pansar......fundera åtminstone EN gång till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar