söndag 23 oktober 2011

Put me to sleep

Sitter i soffan, nyss hemkommen efter sista 12h-passet på ett tag. Ja de kommer ju alltid tillbaka var sjätte vecka, lika säkert som jorden snurrar, men det är en skön känsla när de precis är avklarade.
Summerar veckan som varit och har just kommit till insikt att veckan som kommer omöjligt kan bli sämre än den som nyss varit!

Legat i sängen/soffan såfort jag inte varit på jobbet. Halsont, huvudont och ont ont ont på, ja förmodligen på en massa påhittade ställen. Ingen rolig vecka med andra ord! Ingen träning, däremot har jag fått i mig (snart iaf) 2kg glass med vindruvor haha.

Helgen har inte bara varit misär dock! Har fått träffa ett gäng nya sköna människor och jag gillar verkligen att träffa nya människor när man inte behöver göra sig till eller känna sig obekväm på grund av den man är. Det ska man ju egentligen aldrig göra, vad finns det för anledning? Jag har dock den tendensen ibland, när jag inte vet var jag har folk så blir jag nervös och konstig och beter mig därefter. Det är bara det att jag skapar en bild av mig själv, en bild som jag tror de jag möter vill ha, och sen när jag försöker efterlikna den bilden blir det bara fel. För det är ju inte jag!

Men helvete!
Sitter och slötittar på "True talent" och nu undrar jag: Vem fan är det som har klätt på artisterna?? Överlag tycker jag att det här programmet är ett jävla B-program, blir nästan förbannad när jag ser det. Programledaren ser ut som om han är utkarvad direkt ur 70-talet fast utan allt som var bra med 70-talet. Det har snarare fastnat en unken malnaggad lukt runt honom som man nästan kan sniffa sig till genom tv-rutan och allvarligt talat, nej det ÄR INTE snyggt med sådana där 27´tjock-tv till brillor!!
Trots att min favvo-macho-man Körberg är med så....nej....jag kan inte ge mig till att tycka om det. Inte ens lite. Innan jag lämnar detta ämne, så kläcker jag väl ur mig hur besviken jag blev att höra att den där Pernilla nånting är gift med DREGEN???!! Japp då har jag sagt det också!

Imorgon ska jag ta mig an en liten utmaning på jobbet. Jag misstänker att ni ger blanka fan i vad det är, så är det oftast när jag ska beskriva nåt för någon om mitt jobb. Jag klandrar er inte, nä jag förstår er, för det är inte lätt att få en bild av vad jag pysslar med. Det ska i alla fall bli lärorikt och förhoppningsvis roligt. Jag håller tummen att jag kommer gå hem med lite mer kunskap i ryggsäcken och med en rakare rygg att bära den med,

Nu ska jag nog gå och lägga mig för det blir inte bättre än såhär ikväll ;)
Sov gott alla gobitar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar