onsdag 1 december 2010

Fredagskväll i bilder och tankar om framtiden


Jag och "mina" grabbar.....och tjejer :)




Ja det var såhär det såg ut i fredags! Bara en massa knas, skratt, skoj och tokigheter. ÅÅÅHHHHH vad jag längtar tillbaka!! Eller tills nästa gång vi drar på galej igen. Mår så otroligt bra när jag tittar på de här korten. Det är en sådan skön stämning, alla umgås med alla oavsett ålder, alla är med och den positiva energin bara strömmar ut!
Undrar ni vem som vann tävlingen? Det gör vi nog alla!!

Det har varit turbulent på min arbetsplats den senaste tiden. Som för de flesta går det dåligt ekonomiskt, vad det beror på finns det nog fler än en orsak till. Besparningarna är stora och då får folket lida. 25 personer kommer att förlora jobbet, jag är nog INTE en av dem som det verkade efter gårdagens möte.
Däremot kommer det att bli stora förändringar även för mig. Fler arbetsuppgifter och mer ansvar, men just nu ser jag det bara som positivt. Jag är hellre kvar på jobbet och får en sjuhelvetes massa att göra än att gå hem och inte få något alls att göra. Vi gör ju alla så gott vi kan så funkar det inte måste det ju ändras på igen. Right? 

Tanken på att eventuellt få gå hem har satt igång lite andra tankar hos mig. Jag har ju länge funderat på att utvbilda mig, mest för min egen skull, inom hälsa på något vis. Har inte lyckats resa mig och få tummen ur arslet men nu börjar jag fundera. Man måste alltid ha en backup-plan. Ta chansen när den kommer. Grabba tag i allt ni kan komma över. Bredda era kunskaper så mycket det går TROTS att ni har ert på det torra. Det kan komma en dag när de där extra-kunskaperna behövs.
Därför måste jag lova mig själv att ta tag i det här. Kanske kan ge något längre fram och om inte så har jag ju i alla fall utvecklat mig själv!

Nu lägger jag i gasen i stället för bromsen för idag är det experimentbakning på G :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar