onsdag 8 december 2010

SÅ sjukt sugen.....

......på att göra något KREATIVT!
Känns nästan som att jag har vår i kroppen för det bubblar och spritter av kreativa tankar som vill omvandlas till något som går att ta på, se eller känna.
Tankarna på att försöka knåpa ihop ett gäng nya låtar, dra ihop ett band och spela skiten ur Sverige lockar mer och mer. Mycket med tanke på att jag saknar vissa så mycket och detta vore en grymt bra orsak till att ses lite mer ofta. Mitt problem just nu är bara att jag får till små snuttar här och där, en textrad som låter kanonbra, en slinga som slingrar skönt genom öronen och sen....INGENTING! Jag kan för mitt liv inte få fram samma känsla en HEL låt igenom vilket stör mig något enormt! Men trägen vinner, är det inte så man säger? Jag ska bara sluta tänka så mycket och istället känna fram låtarna.

Idag har varit en grymt bra dag på jobbet! IGEN måste jag väl säga, det är inte ofta nuförtiden men den här veckan har varit helt outstanding. Imorgon kommer det nog bli ännu bättre då det är julmöte, jultallrik och sen.....JULÖL på schemat :) Ja jag lär ju inte dricka öl då men jag ska umgås desto mer!

Efter att ha somnat in före klockan nio igår kväll så kände jag mig mycket piggare och fräschare idag. Träning stod som prio ett och benen fick sig en rejäl omgång. Det är svårt att beskriva känslan när man har pressat sig så att benen nästan viker sig när man tar ett steg. Jag trippar lite försiktigt för att vara säker på att de faktiskt fungerar och rör sig framåt. Däremot är jag INGET fan av den här högreps-träningen. Förmodligen för att det är så sjukt jobbigt, jag känner mig vansinnigt svag och otränad och ja......typ så :) Ska bli spännande att se efter några veckor hur det artar sig, för jag hoppas verkligen att det blir till det bättre!

Nu ska jag nog ta mig lite te, tända lite ljus, slänga mig i soffan och invänta sängläge vilket även ikväll kommer att komma tidigt!
Godnatt söta människor! (Sjukt tråkigt inlägg idag, I KNOW, men jag har inte hunnit bli förbannad över något idag, bara sjukt GLAD!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar