onsdag 15 december 2010

Why bother?

Varenda förbannade morgon kliver jag upp ur sängen, nej jag liksom RULLAR över kanten med benen så att överkroppen hamnar i självsvängning och jag TVINGAS till stående för att inte dimpa i backen, och gräver fram ögonen ur fontanellen för att ta en titt på temperaturen.

BUT WHY???

Det är ju ÄNDÅ minus trehundrafemton jävla grader VARENDA DAG!!!!! Det BLIR ju aldrig bättre så jag fattar inte ens varför jag kämpar emot hela tiden.
Trots detta har jag ändå några highs......and lows såklart.....att plocka fram för er denna vecka.

  • High-listan toppas för närvarande att det kommer bli MINDRE SVINKALLT under helgen.....
  • Tätt följt av LOWEST LOW som erbjuder SNÖSTORM och TOTAL KAOS istället! Geeeee I wonder how THAT figures?!
  • Lite mindre high är att jag har tagit mig igenom minorna som lagts ut under förmiddagsskiften och nu stundar några, förhoppningsvis, lugnare nätter.
  • Of course finns det ju en baksida av detta och det är ju att på nätterna får jag ju inte hänga med mitt dreamteam som naturligtvis, lagen om all jävlighet, antingen jobbar dagtid eller förvisso har jour men såklart inte när JAG jobbar natt!
  • Behöver inte ställa klockan på väldigt många dagar..........16 dagar mer exakt.
  • Kommer ÄNDÅ ställa klockan för att inte missa så mycket av dagarna när det ska tränas, säkert handlas någon till julklapp, göra nåt slags julgodis eller....ja jag hittar säkert på nåt skit att göra.
  • Ett mini-high är att jag INTE kommer att ha någon ångest över att jag glömt skicka julkort till någon eftersom jag inte har skickat ETT ENDA!
  • Kan ligga ett litet low i att ANDRA kanske inte fattar att jag inte skickar ett enda julkort och därför blir onödigt griniga över det.
  • Ohhhhh ett riktigt high är ju att salsakursen var GRYM igår!! Fick dansa, actually DANSA, i pausen och jag kände att jag faktiskt följde med och fattade ALLT! 
  • Ett big time blow your mind LOW är ju förstås att jag jobbar hela helgen och kan alltså INTE gå på salsafesten, ej heller dra på Aveny och rocka till Co-Pilots. Ni andra......DO IT!

Mjaaaa det var väl en liiiiiten lista på hur veckan har sett ut och kommer se ut. Bittert? Oh yeah :)
Nu ska jag antingen koka knäck eller skita i det och koka kaffe och lägga mig på soffan istället. Lutar åt det senare......definitivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar