tisdag 21 december 2010

Kings Kings Kings



Okej nu har jag avlagt mitt julrim, nu är det dags för något snuskigt. Igen får jag väl säga då jag verkar ha fastnat i de spåren sen sexpartyt haha!
Musik har alltid påverkat mig på ett väldigt speciellt sätt. När jag var liten satt jag i timtal, och då menar jag TIMTAL, och "karuschade" ,which means att jag satt som ett barnhemsbarn och gungade framåt och bakåt i soffan, jag liksom kastade mig mot ryggstödet, gungade fram och tillbaka, fram och tillbaka i takt till "Dover Calais" eller "Peta in en pinne i brasan". Ja give me a break, det fanns inte SAMMA musikutbud då som nu!

Jag lärde mig alla texter, svenska som engelska, frågade om och om igen vad som menades med orden. Okej, jag fick det inte alltid rätt, Samantha Fox sjöng INTE "the sist night" i "Touch me" utan "THIS IS THE NIGHT" men så länge jag visste vad jag sjöng om var jag nöjd haha.

Undrade såhär i efterhand om inte mina föräldrar misstänkte någon stark bokstavskombination men de var väl glada så länge jag kunde sysselsätta mig själv med mitt karuschande :)

Anyway. Back to the subject.
Vissa låtar, sångröster, artister, får mig att vilja vrida ryggraden ur led, dra ut i omloppsbana runt jorden, åka så fort det bara går (ja inte med Ådi förstås för den gränsen når jag rätt fort).....men ja nåt åt det hållet. Jag kan enkelt plocka fram en känsla till vissa låtar, känna mig connected till dem, så har det alltid varit och det är säkert samma för er andra. Toner som blandas ihop till en ny schysst färg på en palett, en färg som du inte bara kunde tro var möjlig att ens tänka dig in your mind.

Varför jag har slängt in en video med Kings of Leon är rätt enkelt: Kings of Leon gör mig......ursäkta språket.....jävligt tänd! De har ett sjukt hett sound som suger tag i inälvorna och liksom draaaaaaar dem ur kroppen på en. Texterna är ren jävla knark, jag fattar egentligen ingenting av dem, men det gör detsamma för det är känslan, KÄNSLAN, de ger mig. De borde helt enkelt finnas med som hjälpmedel på de där sexpartyna, borde sälja som smör i alla fall om jag skulle få prata mig varm för dem haha!

De tinar mina frusna ådror och får mig att tro på sommaren igen. Sommar förresten, de spelar på Peace & Love.....Undra om det finns någon som vill följa med på en roadtrip till Borlänge? :) Kings i stereon, plattan i mattan, vinden i håret, solen i nacken...and the wheels go round! Snacka om att det där var som taget ur en 80-tals hårdrocksvideo....ni vet boy meets girl, hångel i sanden, pappan är arg, hur ska det gå......riktig tonårscrush liksom! SWEET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar